فرخنده میلاد انگور بر همه ی الکل پرستان مبارک

اعوذ من الله الرجیم ، بسم الشیطان الرحیم

کم کم از نیمه ی تابستان می گذریم و به اواخر آن نزدیک می شویم. این روزها در بازار سر و کله ی انگور های سرخ و سیاه هم پیدا شده که باعث شد من این مطلب آموزشی را برایتان بگذارم.

خب در اینترنت طرز تهیه شراب انگور به شیوه های مختلف بیان شده ، اما من شخصا تجربه خودم را برای شما می نویسم.

در تهیه شراب ، نوع آن اهمیت دارد ؛ اما شما از هر نوع ِ آن اعم از سبز و قرمز و سیاه می توانید شراب درست کنید. من شخصا از انگور سبز هم شراب تهیه کرده ام و گیرایی خوبی هم داشته است ، اما حقیقتا به پای شراب قرمز یا سیاه نمی رسد.

خب ابتدا سعی کنید تهیه شراب را با مقدار کم ، شروع کنید. من شخصا اولین بار با یک کیلو انگور سبز این کار را تجربه کردم.

در وبلاگ ها و سایت های مختلف مطالب ضد و نقیضی درباره شستن یا نشستن انگور نوشته شده ولی من هر دو مورد را امتحان کرده ام و در هر دو مورد هم شراب به دست آورده ام؛ اما خاطرنشان کنم که دفعات زیادی هم ، بجای شراب به سرکه رسیده ام که بخاطر بی تجربگی خودم در مراحل تهیه بود.

ضمن اینکه در مورد جدا کردن خوشه ی انگور از دانه ی آن نیز مطالب متفاوتی یافت می شود که من هر دو مورد ِ «جدا کردن» و «جدا نکردن» دانه از خوشه را هم امتحان کرده ام که باز هم به نتیجه رسیده ام.

شما باید انگور هایتان را بخوبی له کنید، اگر از نوع هسته دار بود بهتر است هسته های آن خرد نشود تا در طعم و شفافیت شراب خلل ایجاد نکند.

انگور های له شده را به یک دبه یا بشکه منتقل کنید بطوریکه حدود دوسوم آنرا پر کند. فضای بالای ظرف برای غلیان و جوش و خروش انگور ها کافیست.

انگور هر چقدر رسیده تر و شیرین تر باشد نتیجه بهتری به شما خواهد داد.

تکه ی کوچکی نبات داخل آن بیندازید ، اینکار برای رفع طبیعت سرد آن است.

پس از آن اگر مقدار انگور شما تا 10 کیلو می باشد یک قاشق چایخوی مخمر برای آن کافیست(مخمر را از عطاری ها به راحتی می توانید تهیه کنید) ، این مخلوط را هم با یک قاشق چوبی بزنید. درب ظرف باید محکم و نفوذناپذیر باشد.

درب آنرا ببندید ، روی درب یک سوراخ ایجاد کنید و یک شلنگ به آن متصل کنید.دور محل ورود شلنگ به درب ظرف را با چسب دوقلو بخوبی آب بندی کنید تا هوا نفوذ نکند.

سر دیگر شلنگ را در یک ظرف آب قرار دهید.

با اینکار شما یک قفل هوا ایجاد کرده اید ، یعنی اینکه گازهای ناشی از تخمیر دبه خارج می شوند و اکسیژن نیز به محفظه وارد نمی شود. اگر در این فرآیند خللی ایجاد شود ، شما بجای شراب به سرکه دست پیدا خواهید کرد.

بشکه را در مکانی گرم و تاریک قرار دهید. و روزی یکبار درب آنرا باز کنید و محتویات آنرا با یک قاشق چوبی هم بزنید و درب آنرا ببندید.

هر روز وقتی درب را باز می کنید می بینید که انگور های له شده روی سطح مایع هستند. هرچه بیشتر میگذرد می بینید که انگور ها ته نشین می شوند. تا روزیکه مشاهده می کنید بطور کلی تمامی انگور ها ته نشین شده اند(زمان وقوع این حالت متفاوت است، من شخصا پنج روزه هم این حالت را دیده ام و پانزده روزه هم دیده ام ، می تواند بیشتر یا کمتر باشد)

پس از این مرحله شما باید آب انگور را از تفاله جدا کنید. با هر نوع صافی یا پارچه ای این کار امکانپذیر است. آب انگور را در شیشه های دلستر بریزید و  سر بطری را به اندازه سه سانتی متر خالی بگذارید. درب بطری را محکم ببندید و آنها را در مکان تاریک و معتدل نگهداری کنید.

هر چقدر این شراب بیشتر بماند کیفیتش بهتر خواهد بود.

بنوشید به سلامتی امام نقی!!!

(در آینده طرز تهیه عرق را که خودم تجربه کرده ام برایتان خواهم نوشت)

مطلب آموزشی دیگر:

دنبلان گوسفند ، مزه ای دلپذیر برای مشروب

 

از همین وبلاگ بخوانید:

12 امام مهربون یا 12 خرس معصوم

پله پله تا ملاقات ناخدا

معجزات الهی در طبیعت (عکس)

قتل در فراش

رابطه ی گوزیدن امام نقی و صلوات

اسلام ، دینی که با یک گوز فرو می ریزد

بدون نماز هم زندگی جریان دارد …

همانا دین نزد خدا اسلام است و بقیه پشم هستند

نحوه ی مسلمان شدن بادمجان (تصویری)

اگر رژیم عوض بشه ، شوهرم میره دیسکو!!!

بیمه حضرت ابوالفضل (بیمه شخص ثالث + بدنه + سرقت)

متن ترانه ی قرآن از افشین فروتن + لینک دانلود فایل صوتی

علت استعفای پاپ ، آیا این نبود؟

اسلام دین گدا پرور

برای رفع آلودگی هوا دعا کنید

پیام تسلیت رهبر برای این حادثه ناگوار

نذر چیست؟

نظر ویکتور هوگو درباره ایران و اسلام

علت ممنوعيت تصويربرداري از داخل کعبه

امام حسين دختري بنام رقيه نداشته است

کتاب 23 سال از علی دشتی

دسته‌ها: مطالب آموزشی, واقعیت | برچسب‌ها: ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، | 67 دیدگاه

ناوبری نوشته

یک دیدگاه برای ”فرخنده میلاد انگور بر همه ی الکل پرستان مبارک

  1. اسلام ستیز

    نوش!!

  2. کوروش

    همون شیطان تو قیامت به دادت می رسه. بیچاره به آخرتت فکر کن.

    • شاهین

      عجب سایت با هالی. البته باید بپرسم که من یک نفرم و اگر بخوام به اندازه ی نیم لیتر شراب انگور درست کنم می تونم اونو تو یک شیشه نوشابه درست کنم؟

      • آره … میشه. ولی چونه دهانه ش کوچیکه برای صاف کردن و اینا جور چیزا سخت میشه

  3. هامون

    سر مرحله دوم چقدر باید انگورو نگه داریم(حداقل) و درصد الکل شراب انگور چقدره؟آیا با توت فرنگیم همین پروسست؟آخه شنیدم شرابش خیلی خوشمزست ولی گیرم نمیاد:)

    • مرحله ی دوم هر چه بیشتر باشه بهتره،
      از اکثر میوه های شیرین میشه شراب گرفت
      اما اینکه میگن فلان شراب خوشمزه ست ، به معنای شیرین بودن نیست،چون یک عده به دنبال شراب شیرین هستند که باید بگم این شکر هستش که به الکل تبدیل میشه ، پس شراب تلخ خواهد بود

      • هامون

        پس باید برای میوه هایی که قند کمتری دارن شکر بیشتری استفاده کرد؟من گوگل کردم تو سایتهای فارسی چیزی نبود ولی یه سایت انگلیسی لوازمشو به صورت کیت میداد که توش تقریبا نصف توت فرنگی شکر داشت.یه چندا ماده شیمیای هم داشت اونا دیگه چین؟؟؟؟؟

  4. با چه چوبی بهتره همزد شراب را
    و مخمر ها را به زبان عامیانه بنویس مثل پیکینگ پودر-یا مایه خمیر
    ممنون

  5. کنفوسیوس!

    سلام
    آقا من شنیدم اگر شکر توی شراب از یه حدی بیشتر بشه متانول تولید میکنه،آیا این حرف درسته؟
    من خواستم شراب ابلیمو درست کنم و بیست در صد اون رو شکر کردم

  6. بابک خرمدین

    درود دوست گرامی
    برای اولین بار میخواهم با انگور قرمز شراب درست کنم البته برای تست.بنده یک توضیح کوچک میدهم :
    من مقداری(در حد 1 کیلوگرم)انگور قرمز میخرم و آنرا دانه دانه کرده و درون یک ظرف در بسته محکم میریزم.سپس مقداری شکر(یک قاشق غذا خوری)روی آن میریزم و بدور از نور نگهداری میکنم.پس از 3-4 روز دربش را آرام شل کرده که گازها خارج شوند.این عمل را تا چند روز انجام میدهم.سپس دربش را باز و انگورها را له میکنم و دربش را محکم می بندم.چند روزی به حال خودش رها میکنم و سپس صافش میکنم و مصرف میکنم.آیا این روش جواب میدهد ؟
    چن سوال داشتم از شما
    1-آیا ریختن شکر یا عسل باید انجام شود؟
    2-در صورتی که درب دبه را باز نکنیم و گازها خارج نشود مشکلی پیش می آید؟
    3-هم زدن انگورها با دست تمیز اشکال دارد یا اینکه حتما باید با چوب باشد؟اصلا هم زدن لازم است؟
    سپاسگزارم از پاسخ شما
    بدرود

    • شکر یا عسل مهم نیست …. چون انگور خودش قند مخفی زیاد داره
      مهم مخمره!!!
      اگه درب بشکه رو بر نداری زیاد طوری نمیشه که نگران بشی … فقط تخمیر طولانی میشه بدون قفل هوا.
      اشکال که نداره … مستحبه ;))
      برای خروج گازهای گیر افتاده بین تفاله ها ، هم زدن خوبه

  7. بابک

    درود دوست گرامی
    برای اولین بار میخواهم با انگور قرمز شراب درست کنم البته برای تست.بنده یک توضیح کوچک میدهم :
    من مقداری(در حد 1 کیلوگرم)انگور قرمز میخرم و آنرا دانه دانه کرده و درون یک ظرف در بسته محکم میریزم.سپس مقداری شکر(یک قاشق غذا خوری)روی آن میریزم و بدور از نور نگهداری میکنم.پس از 3-4 روز دربش را آرام شل کرده که گازها خارج شوند.این عمل را تا چند روز انجام میدهم.سپس دربش را باز و انگورها را له میکنم و دربش را محکم می بندم.چند روزی به حال خودش رها میکنم و سپس صافش میکنم و مصرف میکنم.آیا این روش جواب میدهد ؟
    چند سوال داشتم از شما
    1-آیا ریختن شکر یا عسل باید انجام شود؟
    2-در صورتی که درب دبه را باز نکنیم و گازها خارج نشود مشکلی پیش می آید؟
    3-هم زدن انگورها با دست تمیز اشکال دارد یا اینکه حتما باید با چوب باشد؟اصلا هم زدن لازم است؟
    سپاسگزارم از پاسخ شما
    بدرود

  8. بابک

    درود و سپاس از پاسخ شما
    عذر خواهی به دلیل پست تکراری بالا
    حال یک سوال در مورد مخمر.این مخمر را قاعدتا باید از عطاری تهیه کرد؟و به چه نامی است و چه شکلی دارد.ظاهرا گونه های مختلفی از مخمر داریم لطفا آنرا که بیان کردید با خصوصیات بگویید که سردرگم نشویم
    بدرود

  9. عارف

    درود فراوان .بزن ب سلامتی درب دری

  10. مهدی

    سلام داداشم خسته نباشی میخواستم بپرسم به ازای هر یک کیلو انگور قرمز چقدر آب باید بریزم یا اصلا آب میخواد؟ برای تهیه شراب انگور نیازی به تقطیر نیست؟

    • خود ِ میوه ی انگور آبدار هستش و نیازی به آب نداره
      تقطیر برای تهیه ی مشرو با درصد بالاست،در تهیه شراب نیازی به تقطیر نیست

  11. مهدی

    سلام.داداشم خسته نباشی میخواستم بپرسم برای درست کردن شراب انگور قرمز به ازای هر یک کیلو انگور چقدر آب باید ریخت یا اصلن آب بریزم؟ بعد نباید برای شراب انگور قرمز تقطییر انجام بشه؟ اگه بشه خراب میشه؟

  12. مهدی

    سلام خسته نباشید میخواستم بپرسم برای یک کیلو انگور یک عدد قرص مخمر بندازم یا نصف کنم؟ قرص را پودر کنم یا لازم نیست؟

  13. مهدی

    داداش شرمنده اذیت میکنم میگم من آماده کردم گذاشتم الان روز سومه مدام حباب میده رو آب به نظرتون اشتباهی تو کارم داره؟

  14. مهدی

    استاد خواهشن ج بده زود من الان بعد ده روز این شراب رو برداشتم بوی الکلش مشهوده ولی مستی خاصی بعد خوردن به آدم نمیده شراب شده یا سرکه؟

  15. salam.mamnon az rahnamiiha-soali dashtam-baraye har 1 kilo angor che meghdar shekar-ya nabat niyaze?? va agar niyaz hast key va chetor bayad ezafe kard-mamnon

    • مقدار کمی نبات فقط برای جلوگیری از دلدرد و دل پیچه اضافه میشه

      زیاد لازم نیست

      یه تیکه بسه

  16. حسن

    سلام استاد
    میخواستم بگم برای تهیه ی شراب انگور سیاه شما گفته اید مخمر بهش اضافه کنم میخواستم بگم مخمر را با ی لیوان آب قاطی کنم مثال عرق فعال ک شد بریزم تو دبه یا نه ی قاشق چای خوری مخمر را بدون این ک با آب قاطی کنم بریزم قاطی انگور های له شده تو دبه

    (مقدار مخمر هم باید 10 تا قاشق چای خوری بریزم چون 100 کیلو انگور سنندج خریدم درست میگم استاد؟)

    سپاسگدارم!

  17. طلا

    نووووووووووووووووووووششش

  18. رضا

    سلام. میبخشید دو روزه که توی بشکه ی شصت کیلویی بیست کیلو انگور انداختم. الان کمی بوی ترش میاد ازش بیرون. مشکلی نداره؟ بعد میخواستم بدونم میشه چند روز دیگه دوباره چند کیلو انگور دیگه بریزم داخلش اضافش کنم؟

  19. مست

    سلام کیومرث جان الان که دارم اینو می نویسم مست مستم.واقعا دستت درد نکنه با این آموزش ها به سلامتیت 6 پیک رفتم بالا اینم هفتمی هست زنده باد سکولاریسم زنده باد شراب زندگی بی مستی پوچ و تلخ است.به سلامتی همه مست ها و الکلی ها.

  20. شهاب

    مرتیکه جای دهنت وکونت رو عوض کردی فعلا بتازون صبر خدا خیلی زیاده انشاالله که اگه قابل هدایتی خدا هدایتت کنه اگرم شیطان زاده ای هم که خدا لعنتت کنه وانشالله به زودی به اتش خودت بسوزی الهی به حق حقداران عالم

    • محمد

      مغز تونو آز آکبندی دربیارید خدای خیالی رورها کنید از زندگیتون لذت ببرید

  21. مسلم

    سلام استاد
    همونطور که فرمودید طرز تهیه شراب تو سایتای مختلفی هست که بعضاً گنگ هستند
    من با آموزش شما یه 15 کیلو انگور سیاه گرفتم +یه دو کیلو هم انگور سبز ریختم روش که نسبتاً دو سوم دبه بیست لیتری رو پر کنه
    انگورها رو نشستم و خیلی مرتب و تمیز دونه کردم و همه ی وسایل درگیر رو هم ضد عفونی کردم(عادتیه که از آبجوسازی برام مونده که بابیستی حتماً ضد عفونی کنم:)
    انگور هارو له کردم +یک کیلو شکر هم با مقداری آب انگور مخلوط کردم بعد با کل انگور های له شده مخلوط کردم + نصف قاشق غذاخوری مخمر فعال کردم ریختم برای شروع تبدیل قند به الکل
    بعد 24 ساعت قفل هوا شروع به حباب زنی کرد و خیلی خوشایند بود چون اولین شرابی هست که میندازم
    اما طبق فرمایش شما در آموزش درب دبه رو باز کردم برای مخلوط کردن انگورها و وسیله ی هم زنی رو قبل استفاده شستم و تو آفتاب گذاشتم ضد عفونی شه
    دبه رو که باز کردم به نظرم خودم شرایط خوب بود پوست انگور ها خشک شده بالا بود و آب انگور هم پایین با احتیاط کلشو هم زدم و سریع درب دبه رو بستم+قفل هوا رو کار گذاشتم اما الان دیگه حباب نمیزنه:(
    تقریباً 6 ساعت از باز کردن درب دبه و مخلوط کردن می گذره
    خیلی نگران هستم که مبادا شراب آلوده شده باشه و تخمیر دوباره از سر گرفته نمیشه
    آیا طبیعی هست؟
    امکانش هست به مانند فرایند آبجوسازی انگورهارو هم نزنم و بذارم بمونه آخه یه جورایی عذاب وجدان گرفتم دبه رو باز کردم بنده خدا داشت حباب میزد اما الان …
    پیشاپیش ممنونم از پاسختون

  22. مسلم

    بسیار ممنونم از پاسختون
    اما چیزی که منو نگران میکنه اینه که قبل از باز کردن دبه و مخلوط کردن محتویات اون، قفل هوا هر سه ثانیه یه بار حباب میزد
    اما الان بعد از 8 ساعت از اولین باز کردن و مخلوط کردن دبه، قفل هوا بلاخره شروع به حباب زنی کرد اما هر 15 الی 20 ثانیه یه بار(شایدم بیشتر) و اینکه از روز دبه کردن انگور فقط دو روز و 10 ساعت میگذر+یک کیلو شکر اضافی نیز برای شیرین کردن شراب استفاده شده
    1-به نظرتون کند شدن روند تخمیر بعد از 48 ساعت و کم شدن حباب زنی عادیه؟بعد از این زمان انتظار حباب زنی(تخمیر) آنچنانی نداشته باشم؟
    2-آیا روند حباب زنی بعد از هر بار باز کردن دبه کم و کمتر میشه؟
    3-در صورت توقف حباب زنی شرایط عادیه یا باید نگران شد و اقدامات پیشگیرانه انجام داد؟
    4-در روند شراب گرفتن امکانش هست دبه رو واسه پیشگیری از آلودگی اصلا باز نکنیم و محتویات هم نخوره؟
    بسیار ممنون میشم بنده رو آگاه بفرمایید
    بابت طولانی شدن سوالات غذر میخوام

  23. مسلم

    سلام
    آقا بسیار ممنونم از پاسختون
    شرمندمون کردید،بتونم جبران کنم
    نتیجه رو گزارش میدم

  24. سلام ضمن تشکر از راهنمایی تون
    چطور میشه با درصد الکل بیشتر درست کرد
    ایا با اضافه کردن متانول میشه ای مشکلو حل کرد
    زود جواب بدین ممنون میشم

  25. من شراب رو درست کردم ولی مست نمیکنه
    چطور میشه شراب با درصد الکل بابا درست کرد
    زود جواب بدین ممنون میشم

  26. برزان

    سلام من شراب انگور سیاه درست کردم.ولی گیرای خیلی کمی داره لطفا راهنمایم کنید چه جوری الکل اونو زیاد کنم.باتشکر

  27. رگ و ريشه دار

    كثافت گيرم كه ما مشروب خوار
    بي شرف چرا به مقدسات توهين ميكني؟

    • پوریا عالمی

      خداوندا…!! به متشرعین بفهمان
      که مذهب اگر پیش از مرگ به کار نیاید
      پس از مرگ به هیچ کار نخواهد آمد.

  28. عالی وکامل بود لایک

  29. siamak

    خسته نباشید.بهتر نیست تو بطریه شیشه ای نگهداری کنیم تا پلاستیکی؟

  30. تو زاتتون ريدم
    بد بختا

  31. رامین

    خوب حالا شراب و عرق و اینا که علم ثابت کرده مضره . حالا بخیالت عشقشو میبری و مینویسی ایکاش انشاالله سرطان دهان و معده و مری هم گرفتی انقدر وجود داشته باشی بیای بگی مبتلا شدم

  32. امیر

    سلام من دیدم ک بعضی گندم هم اضافه میکنن میشه بگین واسه چی هستش؟

  33. محمد

    عالی بود
    من پارسال شراب انداختم عالی شد
    امسال هم تازه انداختم
    دعا کنید خوب بشه

  34. کوروش خاتمی

    خوب دوست عزیز من شنیدم که واسه ساخت و تهیه شراب باید انگور رو با خوشه بذاریم ولی نمیدونم باید انگورها له بشن یا نه واگه جواب باید له بشن باشه اگه چوب و هسته هم له بشن مشکلی بوجود نمیاد ؟؟؟ چون هسته انگور حاوی مقداری روغ هم هست و روغن باعث تبدیل شدن شراب به سرکه میشه که این سرکه هم مفید و خوراکیه و از سرکه صنعتی ارزش غذاییش بالاتره

    • سیاوش

      بله باید له بشن….هسته نباید له بشه ..سرکه هم بشه سرکه مرغوبی میشه

  35. سیاوش

    سلام دوست عزیز مطالبی که گذاشتی عالیه دمتگرم استفاده کردیم .. ولی به عقاید توهین نکنی خیلی دوستان بیشتری خواهی داشت و بیشتر دوستت داریم …

  36. بکنت

    کس مادرت حرومزاده ی تخم سگ

  37. irsa

    FUCK YOU

  38. hassan

    سوراغ همتو هر سال میندازم. فقط یه خدایی قبول دارم ولی هیچ دینی نه چون دین بشر. میسازه کار به کارکسی نداشته باشین هر کی قد عقلش فک میکنهآقایون متعصب به دین شما راه خودت برو
    آقایی هم که مث منی راه خودت
    وآقای کافر هم راه خودش
    دلمو میخوا ایجور باشیم
    خیر پیش

  39. Moosi

    سلام.لطفا طرز تهیه شراب سیب درختی رو هم بذار ممنون

  40. همیشه مست

    درود برتو دوست عزیز و گرامی ممنون از سایت خوبتون و راهنمایی هایی که میکنی سوالی که داشتم
    آیا اضافه کردن مخمر به شراب قرمز واجبه؟
    چون من ۱۰۰ کیلو انداختم ۴ روزه پارسالم دوستام انداختن ولی فقط نبات و موز اضافه کردن منم از دست اونا میرم مراحلو
    ممنون میشم پاسخ بدی

  41. محمد

    سلام
    یه سوال داشتم ،
    انگور شانی که امسال گرفتم رنگ آب آنگور قرمز نیست و یه رنگ کرم تیره یا دودی رنگ داره ، چرا ؟
    این انگور برای شراب خوب هست ؟
    ممنون که پاسخ میدید .

  42. یکی

    هرگز مسایل مربوط به شراب و انگور و … رو ضد دین ندونین چون انگور و هر میوه ای آفریده خدای یکتاست وقتی پولش پاکه انگورش پاکه شرابشم پاکه خوردنشم پاکه ایراد از طرز فکر یا کلا فکر نکرده افراده حقیقاتا از جمله آغازین تون خوشم نیومد

  43. فرشاد

    ممنون از توضیحات شما ولی یک نکته بسیار مهم این است که به هیچ عنوان نباید انگور را بشورید. والسلام به هیچ عنوان.

نظر دهید ...

وب‌نوشت روی WordPress.com. پوسته: Adventure Journal کاری از Contexture International.