بدون نماز هم زندگی جریان دارد …

من در تمام دوران تحصیلم جزء نفرات اول تا سوم کلاس بودم ، همیشه نمراتم بالا بود ، همیشه جزء ستاره های درخشان مدرسه بودم ، معلم ها هم روی من حساب ویژه ای میکردند … اما من همه ی موفقیت هایم را وابسته به نماز و خدا میدانستم ، چون هم در خانواده ی مذهبی بزرگ شده بودم ، هم محیط اطرافم به شدت مذهبی بود.

دقیقا هنوز یادم هست که وقتی دبیرستان بودم ، یک روز در زنگ تفریح با چند نفر از نخبگان در کلاس نشسته بودیم و شوخی و مسخره بازی میکردیم ، اکبری هم یکی از آنها بود و خیلی با هم کل کل داشتیم ، به شوخی سر کیف من رفت و وسایلم را بیرون ریخت … کارنامه ی ترم اولم هم بیرون افتاد … اکبری آن را برداشت و یادداشتی که پشتش نوشته بودم را دید ، بعد شروع کرد بلند بلند خواند: دو رکعت نماز نذر امام زمان برای رتبه ی فلان با معدل فلان …(نذری که من کرده بودم تا موفق شوم؛پس از موفقیت پشت کارنامه نوشته بودم تا ادا کنم) که ناگهان همه زدند زیر خنده …

راستش دلم خیلی گرفت … شاید تا روزها بعد از آن هم ناراحت بودم … شاید از امام زمان … شاید از خدا …

ولی اولین شک و شبهه ها نسبت به دین و خدا از همان روزها در من شکل گرفت ؛ چرا که تلاش و کوشش من باعث موفقیتم میشد ، ولی بی جهت آن را به موجودات خیالی نسبت می دادم.

همه ی این ها گذشت تا به کنکور رسیدم … هنوز نماز میخواندم ولی آن حالت خاص را نسبت به خدا در دلم نداشتم … شاید از او می ترسیدم. در این کنکور من ضربه ی سختی خوردم،طوریکه از آن رتبه ی پیش بینی شده خبری نبود و من در رشته ای که دوست نداشتم قبول شده بودم.

حالا طلبکار شده بودم ، مثلا به خدا فحش میدادم که: ای پفیوز! من این همه برایت نماز خواندم … این همه دعا کردم … این همه نذر و کوفت و زهرمار کردم … پس چه شد؟ همه را هاپولی کردی جاکش؟

و این نقطه ی عطفی برای تحول من در زندگی شد … من که روزی از ترک نماز می ترسیدم ، حالا هم به خدا فحش میدادم و هم نماز نمیخواندم و کلا همه چیز را گردن او می انداختم …

از آن روز به بعد بیشتر فکر میکردم … در مورد بی عدالتی خدا و منتظر اتفاق بدی در زندگی ام بودم.

که پس از مدتی خیالم راحت شد که خبری نیست

راستش شنیده بودم که اگر کسی به قرآن توهین کند ، بوزینه یا میمون می شود یا بلایی ناگهانی بر سرش نازل خواهد شد.همیشه فکر میکردم که این چه قانون مسخره ایست.

حالا منکه با ترک نماز کمی جری شده بودم ، این بار پا جلوتر میگذاشتم و میخواستم که توهین به قرآن را نیز بسنجم و ببیینم چه حادثه ای برایم رخ میدهد؟

جایتان خالی! یک قوطی ویسکی تهیه کردم و مست مست شدم ، بعد در آن حال که دیگر از هیچ چیز هراسی نداشتم ، روی قرآن شاشیدم؛ و بعد از آن با حالت مست رفتم و خوابیدم … فردا صبح وقتی بیدار شدم تصمیم گرفتم اول به سراغ آینه بروم … باورتان نمیشود … چهره ی من به طرز غیرقابل باوری شبیه میمون نشده بود … تازه سیاه هم نشده بود … ضمن اینکه یک خال هم روی بدنم نیفتاده بود … از همه این ها گذشته ، تبخالی که داشتم خوب شده بود…معجزه از این بالاتر؟ معجزه ی مشروب را میگویم … خیلی از بیماری ها و ناهنجاری ها را خوب میکند … باور کنید!!!

دوستان … از ترک نمازنترسید … از قرآن هم نترسید … من هم زمانی مانند شما بودم … ولی با این تجربه ها دنیای جدیدی به روی من باز شد.خودتان را از این اسارت ها رها کنید. آزاد باشید و برای آنچه میخواهید تلاش کنید.نه اینکه منتظر باشید تا خدا برایتان انجام دهد.

دسته‌ها: واقعیت, پله پله تا ملاقات نا خدا | برچسب‌ها: ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، | 32 دیدگاه

ناوبری نوشته

یک دیدگاه برای ”بدون نماز هم زندگی جریان دارد …

  1. البته من با شاشيدن روى قرآن يا هر كتاب ديگه ايى مخالم ؛ خوب آخه چه كاريه آدم رو كتاب بشاشه؟!! حالا يكى ديگه كه ميخواد بخوندس دستش شاشى ميشه:)))
    ولى تجربه ى جديد و جالبى بود براى بيخدا شدن

    • من هم با این شیوه مخالفم … به قول امام نقی(وبلاگ امام نقی) اگر بخواهیم دنیا رو از شر یک قرآن خلاص کنیم بهتره که اون رو به یک سیستم بازیافت تحویل بدیم تا از کاغذش در مصارف دیگه استفاده بشه … ولی واقعا برای شکسته شدن اون حرمت الکی که برای قرآن ساخته اند … لازمه
      خیلی ها حتی میترسند که بدون وضو به قرآن دست بزنند … مبادا سوسک بشن :)

      • درسته ولى باور كن اونايى كه از ترس سوسك شدن دست بى وضو به قرآن نميزنن اگه صد بار هم جلوى چشماشون بشاشى به قرآن بيشتر ميترسن !!! متاسفانه ريشه ى اين خرافات در دل اين مردمان بسيار عميقه

        • دوست عزیز 7 سال از اون روزی که این متن رو نوشتی میگذره . ب نظرم تمام جوونا باید این پروسه رو طی کنن . منم چندین سال تمام درگیر این پروسه بودم . داغون شدم . بریدم . ویروون شدم. خیلی چیزا رو از دست دادم . همون موقعها یه همکلاس داشتیم ک باباش مذهبی و مدیرکل بود و از همون وقتا باباش بهش گفته بود همه این چیزا دروغه . و کل این سالهایی که من تو راست و دروغ بودن مذهب دست و پا میزدم اون با پارتی و رشوه وضعشو توپ کرد و هیچ وقت به این چیزایی ک من برام تابو بودن فکر نکرد. البته منم الان درصدد جبران براومدم و تا حدودی دستم اومده باید چکار کنم . امیدوارم شما هم دستت اومده باشه راه و روش زندگیت در آینده چی باشه

          • مرسی، من الان بیش از اون هفت سالی که شما فرمودی پاک پاکم
            مرسی بابت اظهار لطفت و موفق باشی

  2. سرو

    عجب!من تا حالا مست نکردم
    ولی حدس می زنم خوشایند باشه!
    منم از شاشیدن در جایی به جز توالت خوشم نمیاد. گرچه این عقاید خرافی باعث شده این کشور به یک توالت عمومی تبدیل بشه.
    مسلما شاشیدن روی یک کتاب خرافی، از شاشیدن بر انسانیت و فرهنگ بهتر است:)

  3. حسین

    بر قبر پدرت بشاش زنازاده

  4. genesys

    حیفه شاش نیست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  5. ali

    شما بایستی رو پدرت بشاشی پدر سوخته بی ناموس لامذهب

  6. ali

    مردیکه ولد زنا . مادر به خطا. انشاء الله قران سزا تو بده مثل سگ تلف شی بی ناموس جن زاده

  7. عزیزم هر کاری دوست داری انجام بده دیگه چرا به اسلام توهین میکنی؟؟؟ خدا میگه از تو حرکت از منم برکت. تو خودت تا سراغ کاری نری هیچ وقت کار سراغت نمیاد الان تو که اول آدم مذهبی بودی خودت یا اطرافیانت عقایدشون رو به تو تحمیل کردن دلیل نمیشه که زدیت پیدا کنی میتونستی خدا رو رفیق خودت بدونی عقاید شدید تو رو به این روز کشونده میدونم دردت چیه؟ متواضع باش نمیگم به راه خدا برگرد هااا فقط با این فحشااا به جای نمیرسی!!

  8. behi

    اگه 1000000بار دیگر هم روی قران بشاشی هیچ اتفاق خاصی برات نمیوفته! یارو اتیشش زد الانم داره زندگی میکنه …. خدا خیلی از این حرفا بزرگتره که بیاد وقتشو به تو طلف کنه ….. هر جور راحتی ولی فقط توهین نکن هر نظری داری مثل آدم بگوو

  9. said

    من نه مذهبی هستم نه لامذهب
    ولی اینو میدونم هر جسمی حتی بی ارزش میتونه انرژی داشته باشه مثل مهره مار که دو تیکه استخون خره ولی چون 1 میلیارد هندی بهش اعتقاد دارن حتی غلط باز میبینیم که مهره مار کار خودشو میکنه چون انرژی و افکار ملتی حتی خرافی پشتشه قرآن یا انجیل یا تورات هرچی باشن انرژی جماعتی پشتشه که کاملا قدرتمنده اگه به هیپنوتیزم اعتقاد داشته باشید حرف منو خوب میفهمید
    به قول دوستمون تو روی قرآن هم برینی هیچ اتفاقی شاید واست نیفته چون خدا انسان رو کاملا مختار آفریده و آزاد

  10. KEYVAN

    مطلب شمارو خوندم و همینطور نظرات دوستان

    اقا اعتقاد داشتن یا نداشتن دلیل نمیشه یک کتاب را بپرستیم یا نه شاش کنیم رو هر کتابی

    شما من دارم وبلاگتون را میخونم نقطه نظرات جالب و با مزه ای د ارید ولی اگه با نوشتار مودبانه جلو بریم افراد بهتر مارو درک خواهند کرد

    وقتی من یا شما به مقدسات یک مشتی خرافه پرست بی احترامی کنیم اگر هم یک درصد انها بخوان روشن بشن نه تنها نمیشن بلکه خرافه پرستیشون حادتر نیز خواهد شد……. پایدار و پاینده باد ایران و ایرانی

    • مطالب جدی و بحث های منطقی در سرتاسر فضای مجازی زیاده…من این شیوه نوشتن و آمیختن آن با طنز و طعنه ی تلخ رو انتخاب کرده م برای کسانیکه پیش زمینه فکری شون آماده تره

  11. وحید

    آب دریا را گر نتوان چشید ،حتی به قدر تشنگی که بتوان چشید
    هرکسی اندازه کاسه معرفتش ،شناختت از خدا میبره
    با خدا بودن هم نوعی زندگیست اما از نوع بسیار آرامبخشش . به این فک باش که اگه حتی یه روزی یک نفر نباشه که آدمت حساب کنه و حتی بهت نگاه نکنه ، در اون دوران خودتو تصور کن و ببین که حتی به هر انسانی یا هر کسی که بخای درکت کنه و بیخیالت باشه ، اون وقت خودتو با کی و چه چیزی اروم میکنی که هرچی جلوتر میری و میبینی که هنوز خیلی راه داری …… خلاصه این بهترین راهه که آرومت میکنه چه در دورانی که در اوج هستی و چه در دورانی که افتاده افتاده هستی………

  12. maryam

    man aslan adame motaqedi nistam vali b eteqadate digaran ham tohin nmikonam! b nazaram adam bayad hade etedalo tu zendegish hefz kone,to dg az on vare boom oftadi! in aslan khoob nis

  13. حسین

    کسکش مادر مرده بدبخت به خدا و قرآن چیکار داری تو که اعتقاد نداری راه خودتو برو چه دلیلی داره بشاشی و بی حرمتی کنی کسکش عقب افتاده کیری

  14. سلام از مطالبد لذت بردم
    1فقط نوع چوب برای همزدن را ننوشته بودی1
    2کمی تو ابراز نظراتد بی پروای2
    3از مطالب خوشم اومد3
    4به نظرات عقاید دیگران توهین نکن4
    خداوند بزرگ بزرگان هست

  15. mhd

    آخه کیرم جا کیر بابات پ چرا چخت میگی کس کش مادرزاد
    خدا که نگفته تو این دنیا عذاب را میده جنده
    تو اون دنیا تو جهنم می بینمت که با کیرت آویزونت میکنن
    و اون کسایی را هم که به حرف های تو احترام می زارن همین طور میشن
    و در آخر
    کس مادرش که بیاد این مطالب را بخونه و سر افکار پاک و بیننگش تآثیر بزاره
    امید وارم هرچه زود تر نویسنده ی این مطلب کس مغزی نابود بشه
    و پدر مادر جندهشون هم نابود بشن
    که این تخم حروم را با یک ساک زدن شروع کردن و با گاییدن تموم.
    بای کس مغز.

  16. ا

    کسایی هستن اگه نماز و وضو نباشه در طول روز سروصورت خودشونو نمیشورن و نظافتشونو رعایت نمیکنن
    ببینین جون از لحظه باز شدن چشم هامون گفتن باید این کارارو انجام بدیم واسمون سخته
    مثل این میمونه که دختر همشون عاشق سربازی رفتنن ولی پسرا چون براشون اجبارهست ازش بیزارن
    حالا شما بیا کتابای تفسیر قرآن رو با فکر اینکه دری 1کتاب علمی یا درسی هست مطالعه کن.اون موقه هست که میبینی هرچی توش نوشته بخاطر خودته برای آرامش خودته
    ما مسلمونا باید ختنه بشیم.چرا غربیام دارن از دین ما تقلید میکنن و انجامش میدن؟ چون پایه علمی داره گلم
    چشم هارو باید شست……..جور دیگر باید دید

  17. hosin

    مردک زنا زاده بشاش به دهان مادرت و مجبورش کن به غیر بابات به کسی کوس نده که یکی مث خودت متولد بشه

  18. Soheil

    دوستان عزیزی که این طور میبینید که به عقاید و دین و مذهبتون بی حرمتی شده و سعی میکنید با توهین و فحاشی متقابل به نحوی تلافی کنید اگه به اعتقادات و و مقدسات خودتون ایمان و باور قلبی دارید باید به این موضوع هم ایمان داشته باشید که کتاب و دین و مذهبی که اعتقاد دارید خیلی بالاتر و با ارزشتر از هر چیز دیگه ای هست هیچوقت با حرف و عمل یک نفر که هیچ هزار نفر هم نمیتونه باعث بشه که چیزی از اون ارزشو منزلت کم بشه و این موضوع در مورد فحاشی متقابل شما هم صدق میکنه و فحاشی کردن به کسی هیچ تاثری به اون آدم نداره به طور مثال اینکه شما به طرف بگویی حروم زاده فکر میکنید که چه ؟این فقط برداشت شماست و این حرف شما تاثری به زندگی اون شخص نمیکنه که هیچ به زبان آوردن این الفاظ از نگاه دیگران زیاد جالب نیست .پس بهتر قبل اینکه به هر باور و عقیده ای برسیم به این باور برسیم که ما موجودی هستیم که برخوردار از عقل و شعوریم آن وقت همه چیز حله

  19. hadi

    باسلام وتشكر از زحماتي كه بابت اين سايت جالب ميكشي..
    من حدوديكهفته است كه طبق دستورالعمل شما كشمش ها رو داخل اب ريخته له كرده وهم زدم ولي ازديروز ديگه ازقفل هوا گازي خارج نميشه…البته هنوزتفاله ها روي اب جمع ميشه…اشكال نداره؟ اگه ممكنه راهنماييم كنيين…مرسي
    درمورد موضوع قران ونماز وغيره هم بايد عرض كنم…قران خودت بوده هركاري دوست داري باهاش بكن…ازچرت وپرت هاي اين ملت احمق هم دلخورنشو…خرافه پرستي جزئي از گوشت وخون ما شده وبه اين زوديها هم درست نميشيم داش….ياحق

  20. رمان

    سلام دوستان یک چیزی رو بدونید هممون در زندگی هامون از خدا و اهل بیت درخواستهایی داشتیم که یقینا میدونیم جوابش رو خدا داده یا پیامد ها و خوب اوردن های بعد از نماز یا توبه یا کار خوبو دیدیم تمام حرفها و استدلالها فریبنده هم که جمع بشن نمیتونن اینا رو ازمون بگیرن

  21. mahyar

    کسی که برای خاطر نفس و لذت مادی یا حتی غیر مادی (مثل رتبه و مقام)، خدا خدا می کنه، برای خاطر همونا هم ممکنه از خدا ببره. آدم هستیم به متواضع بودن و پا روی نفس گذاشتن؛ والا همان حیوانیم از نوع وراجش، و نه حتی ناطق.

  22. فدایی

    اگه کسی گناه میکنه اون میدونه با خدای خودش شما چرا شکم پاره میکنید؟افراطی هستی برادر به هیچ جا نمیرسی

  23. Saeed

    بسم الله الرحمن الرحیم

    بنام خداوند بخشنده ی مهربان

    غرق دنیا شدم نمیدونم چی میگم

    اگه تونستم برا نمردنم چاره ای پیدا کنم

    برا ازادیم فکر میکنم

    بسم الله :-)))))))

  24. حسن

    گمشو

  25. امیر علی

    سر قضیه تقطیر عرق با این سایت اشنا شدم یکم مطالبو خوندم مخصوصا کامنترو کلی خندیدم
    جالبه تقریبا برای منم یه همچین اتفاقی افتاد خیلی معتقد بودم واین حرفا تا اینکه یه مشکلی پیش امد و از هر کی میشناختم دعا و التماساین داستانا که قضیه حل بشه که نشد منم شک کردم و بعد کلی فکر تحقیق اعتقادمو به همه چیزای قبل از دست دادم هیچی هم جوابگو سوالا نبود وتاحدی پیش رفتم که حتی به این فکر میکردم کارمو تموم کنم ولی خب بعد نظرم عوض شد و سعی کردم خوب باشم حالا هر داستانی میخواد پیش بیاد
    ازمطالبت خوشم امد ولی به نظرم شیوه ات نادرسته انجام اون کار هم با قران اصلا جالب نبود به نظرم قران یه اثر هنری از ذهن یه فرد میتونه باشه که شاید میخواد از روی اجبار بقیه به راهه درست برن که من باهاش موافق نیستم مخصوصا اون قسمت اجباریش

  26. حسین

    من هم نماز میخونم هم عرق میخورم هم ساقیم این چرتو پرتا چیه نماز هم برا جسم هم برا روح مفیده

نظر دهید ...

وب‌نوشت روی WordPress.com. پوسته: Adventure Journal کاری از Contexture International.