علت ممنوعيت تصويربرداري از داخل کعبه

علت ممنوعيت تصويربرداري از داخل کعبه  را بررسی میکنیم به نقل از «ایران حال»
اگرچه قرنهاست که از فضاي بيروني خانه خدا اعم از پرده و ويژگيهاي خاص آن صحبت مي شود، اما فضاي داخلي آن همچنان از ديده ها مخفي مانده، به طوري که عکاسي و تصويربرداري از درون خانه خدا عاملي براي لطمه زدن به قداست و ارزش آن قلمداد و غير مجاز اعلام شده است.

(یعنی ممکن است در هنگام تصویربرداری ، شما خدا را در خانه اش با زیرشلواری ببینید و قداستش زیر انگشت سوال برود)
بنا بر آياتي از قرآن و روايات در آغاز آفرينش که سراسر زمين را آب فرا گرفته بود، نخستين خشکي که آفريده شد زمين زير کعبه بود که خشکي‌هاي ديگر از آن گسترده شد.

(یعنی خدا میدانست که قرار است در آن محل بتخانه ای ساخته شود که در آن رقیبانی برای خودش فراهم شود ، پس اول زمین زیر کعبه را فراهم کرد – مسجد الاقصی هم که تا سالهای طولانی قبل از کعبه قبله بوده ، پشم به حساب می آمده  و خدا به فکر تامین زمین مسجد الاقصی نبوده است)

بر اساس روايات اسلامي، کعبه را ابتدا حضرت آدم ساخت و سپس حضرت ابراهيم به کمک پسرش اسماعيل آن را تعمير و بازسازي کرد.

(یعنی وقتی آدم و حوا به زمین فرود آمدند ، گشنه و تشنه و عریان ، به فکر هیچ چیز نبودند جز اینکه با دست خالی و بدون هیچ تجهیزات و حتی تیشه و کلنگ ، سنگ هایی به این صافی بکنند و خانه خدایشان را درست کنند که شب ها در آن بخوابد – ابراهیم هم آنرا «تعمیر اساسی» یا اصطلاحاً «اورحال overhaul» کرد)
کعبه در زمان رسول خدا و قبل از بعثت، توسط قريش و با همکاري رسول خدا، بر اساس بناي اوليه ابراهيم دوباره بازسازي شد.

(یعنی همان جایی که تا پیش از محمد بت خانه بود ، تعمیر مجدد کردند که بشود قبله مسلمانان)

براي اولين بار در چوبي توسط قريش، براي کعبه، در محل فعلي که بالاتر از زمين قرار دارد نصب شد. پيش از بناي قريش، کعبه دو در داشت: يکي در ناحيه شرقي ( محل در فعلي) و ديگري در ناحيه غربي، که از يکي وارد و از ديگري خارج مي‌ شدند.

(خب ! طبیعتا خدا باید به نحوی وارد خانه اش بشود،پس برایش در ساختند ، اما جهت مواقع خطر ، یک در پشتی هم ساختند که خدا بتواند از آنجا فرار کند)

سقف کعبه به صورت دو سقفي است که با سه پايه چوبي که در ميانه آن در يک رديف قرار گرفته، نگهداري مي‌شود، اطراف آن سنگهاي مرمر نصب شده و در کنار آن پلکاني قرار دارد که براي رسيدن به سقف بالايي تعبيه شده ‌است. آخرين در کعبه که از چوب ساج و نقره خالص است و با طلا و جواهرات مزين شده، در دوران سعودي تعويض شده‌ است.

(خدا نسبت به باران حساس است و مثل کاغذ می ماند پس ممکن است باران ببارد و خدا خیس شده و کلا از بین برود پس سقف خانه اش دولایه تعبیه شده است؛ ضمنا یادتان باشد که خدا ، مثل خانم ها به طلا و نقره خیلی علاقه دارد ، پس خانه اش را نیز با این وسایل آذین میکنند که روحش شاد بشود)

کعبه از جمله اماکني است که به علت قداستي که دارد، امکان تصويربرداري از داخل آن وجود ندارد، در واقع عدم تصويربرداري و عکس انداختن از داخل کعبه به قداست و احترام به خانه خدا باز مي گردد که از ورود دستگاههاي تصويربرداري ممانعت به عمل مي آورند.

(خدا نسبت به «فلاش» دوربین حساس است و ممکن است مانند اسب رَم بکند)

خانه خدا تنها در دو مناسبت در سال چون ماه شعبان و پيش از موسم حج باز مي شود تا طي يک مراسم رسمي با آب زمزم و گلاب ناب کاشان شستشو داده شود يا در برخي از مناسبتهاي رسمي ديگر که پادشاهان، سفيران، وزيران و رؤساي کشورهاي مختلف مي آيند، اين در براي آنها باز مي شود. طي اين مراسم رسمي و يا زمان ترميم و بازسازي خانه خدا تعدادي عکس از داخل آن گرفته شده است.

(این اتفاقات زمانی رخ داده است که خدا منزل تشریف نداشتند و مهمانی بودند ، بعد یواشکی سران کشورها داخل آنرا دیده اند و پسندیده اند و چند عکس یادگاری نیز گرفته اند)

آنچه از اين تصاوير بر مي آيد اين است که کعبه از داخل چندان چراغاني نيست و برق کشي نشده است. در ديوارهاي داخلي آن 15 فانوس قديمي آويزان است.

(خدا بسیار موجود سنت گرایی می باشد و از برق مرق اصلا خوشش نمی آید ، همان دود چراغ نفتی صفای دوران بچگی و خانه مادربزرگ را دارد)

فضاي داخل کعبه تنها گنجايش نماز خواندن 50 تا 60 نفر را دارد.

(یادتان باشد اگر بخواهید در کعبه نماز بخوانید ، اگر جهت را گم کردید ، رو به بالا نماز بخوانید؛یعنی «طاق باز» بخوابید و مهر را روی پیشانی خود قرار دهید و حمد و تسبیح خدا را بگویید)

همچنين کتابهايي در اين راستا نوشته شده و به عکس برداري و تصويربرداري از خانه خدا اشاره کرده اند، اما به طور کلي همه اينها به قداست و ممانعت از کشف جلالت و عظمت خانه خدا باز مي گردد تا همچنان اسرار کعبه پوشيده بماند.

(مثلا از لای جرز دیوار کعبه ممکن است شپش کشف کنیم)

وزارت حج عربستان هرساله با صدور قانوني ممنوعيت تصويربرداري از داخل حرمين شريفين و صحن آنها را اعلام مي کند و از شرکتهاي داراي مجوز اين وزارتخانه مي خواهد تا زائران خانه خدا را نسبت به ممنوعيت فيلمبرداري، تصويربرداري و عکاسي با هر وسيله اي آگاه کنند.

طي قانون اين وزارتخانه آمده است: ممانعت از فيلمبرداري، تصويربرداري و عکاسي از حرمين شريفين و صحن آنها با وسايل مختلف به منظور حفظ قداست اين اماکن مقدس است و با اين کار سعي مي شود جو عبادي و بندگي پروردگار براي کساني که به زيارت خانه خدا و مسجدالنبي آمده اند، فراهم شود. تصويربرداري از داخل حرم شريف منجر به تشويق، ازدحام و نگراني مي شود.

(این هم ماله ی آخر)

در ادامه اين قانون آمده است: روزنامه ها، خبرگزاريها و رسانه هاي گروهي وظيفه دارند تا حجاج را آگاه کنند و با نصب پوستر و توزيع بروشورهايي در اماکن اسکان زائران، آنها را نسبت به اين امر اقدام کنند.

*****

از همین وبلاگ بخوانید:

12 امام مهربون یا 12 خرس معصوم

دسته‌ها: واقعیت, پله پله تا ملاقات نا خدا | برچسب‌ها: ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، | 137 دیدگاه

ناوبری نوشته

یک دیدگاه برای ”علت ممنوعيت تصويربرداري از داخل کعبه

  1. کتایون

    اخه ریدم توش بیرونش چه گهی هست که توش باشه

    • abi

      بد جایی ریدن گرفته ات

    • عزيزم جاي بهتر هستا
      در تماس با شما

    • azizam jaye behtar hasta
      dar tamas bash

    • m.k

      ببین اول لیاقت پیدا میکنی بری بعد هر گوهی خواستی بخور

      • اریا

        من لیاقت پیداکردم سه سال پیش رفتم جزبوی گندعرق هیچیی نیست یه مشت کسخل هرگهی میخان میخورن بعدمیان توبه میکنن

        • ساره

          منم موافقم مشتی احمق کسخل دور میگردن جز بوی عن و عرق چیز دیگه ای توش نیست فقط یک صندوق پول است برای اینکه مشتی کسخل توش پول بریزند و خادمین حرمین شریفین به ریششون بخندن

        • کوس مادرجنده حرامزاده پاره کن

          پس خودت چی گوهی خوردی که بگفته خودت لیاقت پیداکردی بری توبه کنی .اخه ادمای کثیف وحرامی لیاقت نمیخواد

      • پوریا

        ریدم تو کعبه

        • کوس مادرجنده حرامزاده پاره کن

          اخه بچه کونی معلوم نیست که کی توی کوس مادرت ریده که حرام زاده ای مثل توی حرامزاده وامثال توی حرام زاده ریدهه شدید وگایده شدهه مادر جندتون هستید

    • علیرضا

      ریدم تو خونتون حرومزاده بی پدر ریدم دهن اون مادرو پدری که تورو به دنیا اوردن ریدم تو جدت شاشیدم دهن همه ی فامیلاتون وای تو چقدر حرومزاده ای

      • اریا

        هرمسلمونی دیدم همینطوری اشغال بود متعصب وعقب مونده مثل قرون وسطا

      • ساره

        خفه شو عوضی به زودي اسلام شما میره به جایگاه اصلیش یعنی مستراح بعدم یک سیفون روش میکنن تا محمد و قرآن و امت کسخلش برن قاطی عن ها بشن

        • کوس مادرجنده حرامزاده پاره کن

          اگه میخ اسلام که گیرمن وبقیه برادران دینی من است راتوی کوس مادروخواهر جندت نکنیم خیال رفتن وکناره گیری رانداریم.

    • رها صفایی

      خدا لعنتت کنه

    • parsa

      خدا خودش جواب شما اوبی های بدبخت رو بده

    • shayan

      خوب نیست بی سواد هایی مثل شما که ادعای تمدن دارین وارد این مسائل تئوریک بشین که اطلاعی از اون ندارین!
      خطاب به مدیر محترم سایت عرض میکنم…. احترام به ادیان مختلف نشانه سطح فرهگ و تفکر شماست من مسیحی هستم اما از طرز برخورد شما خوشم نیومد بهتره اول راجع به مسائلی که اطلاع چندانی ندارید اطلاع کسب کنید و سپس به انتشار مقاله هایی این چنینی اقدام کنید که حاصلی جز دعوا و بحث های الکی ندارن!!! نقد باید منصفانه و با اطلاعات کافی باشه!!!
      (خدا نسبت به «فلاش» دوربین حساس است و ممکن است مانند اسب رَم بکند)

      • ریدم به مذهبی که با شمشیر مردم ایرانوکشورهای دیگه رو به خاک وخون کشیدوبهزنان ودختران تجاوزکرد و به جای کتاب ها وآثار علمی وباستانی ودانشمندان که سوزانده ،تخریب وکشته شدند یه سری کتاب خرافه پرستی ،مداح و روضه خوان برایمان آوردند.

        • کوس مادرجنده حرامزاده پاره کن

          اخه حرام زاده کره زمین باید ازامثال شماحرام زاده ها که معلوم نیست زایده گایده کی هستید پربشه وخدا باسه حرامزاده ها خدایی کنه .دنیا گوهستان حرام زاده هامیشه .

  2. lind

    ببینیدباهر دینو ادیانی که باشید به مقدسات کسی بی احترامی نکنید گرچه کالبد شکافی کنی همه دینها به نظر بعضی ها غیر طبیعی هستش بس گوه زیادتر از دهنتون لطفا نخو

  3. genesys

    من ریدم تو روح عرب جماعت که این توالت(کعبه) شده بهونه ی کسب و کارشون.

    • جواد

      توالت کس ننته هروم زادی

      • ابول

        حروم زاده نه هروم! قناری زیاد حرص نخور واسه بچه ات خوب نیست

        • امت حزب الله اکثراً از نظر املا و انشا تجدیدی هستند :)))

          • نیک

            تقصیر دین نی/مقصر اونیه که با لقد و چک مجبورت کرد بخونی دینی
            خلاصه عقیدت هرچی هست به عقاید دیگران هم احترام بزار
            هر کس واسه خودش عالمی داره /هرکی به هر چی اعتقاد داره دعا کنه هرکس که داره اعتقادشو میرینه توش از بین بره
            چه مسلمان و چه مسیحی حتی کمونیست
            بقوله زردشت پندار ت باس نیک باشه وهمچنین کردارت و گفتارت
            حالا خودت میدونی

            • دوست پسرامام مهدی

              اره درسته برادرهرکی اعتقادی داره ولی فعلن شماشیعهای امام مجهول همه چیزوقبضه کردین حالم ازین حرفاداره بهم میخوره مگه 30سال پیش قبل بزرگترین اتفاق تاریخ کسی مشکل داشت هرکی داشت زندگیشومیکرد مومن کافر مسیحی یهودی همه وهمه به هم احترام میزاشتن شماکسکشابودین این جریاناروبوجوداوردین……. درادامه وقتی امام تایمتون ظهورکردمن میخوام باهاش گی شم

              • امیر

                کیر گنده عرب دلت میخاد بیا به نیابت مهدی خودم بکنمت

        • علب

          گوه نخور آشغال
          اگه تو یه بار بری آنجا میفهمی مکه کجاست راست میگه توالت کس ننته

      • انکی

        کعبه مستراح است.

    • m.k

      به تو ربطی نداره توا لت تویی و جدو آبادت

  4. الت الله خایه منه ای

    ننشونو گاییدی

  5. جواد

    آخه هروم زاده ننت با جدو آبادت مثل اسب رم میکنن فک کردی همه مثل خانوادتن ننه جنده
    تو توی خونتونم طاق باز نماز میخونی که توی کعبه اینجوری میخوای بخونی
    جای دیگه گفتی خدا موجود عجیبی است ننت موجود عجیبی است هروم زاده خدا نه زاده شده و نه میزاید اونوقت تو ککه خوری میکنی میگی خونه مادربزرگه
    درضمن ننت با زیرشلواری تو خونه بوده من رفتم عکس گرفتم

    اگه خداپرست نیستی و خدارا قبول نداری در مورد دین خدا گوه خوری نکن

  6. رضا

    کسکش حرومزاده کعبه خانه خدا نیست نماد خدا هست. تو لاشی که دین و ایمان نداری حداقل مسخره هم نکن عوضی.

  7. الي

    واي خداياااااا.
    خيلي ادم هاي……هستيد اميد وارم خدا همون جوري نشونتون بده اخه ننه نا درست تو يا حضرت ادم يه دفعه از جلبك درست شديد؟
    هر ديني هستي حق اين بي احترامي رو نداري.ما مسلوناي ايرانيم و با عرب ها كاري نداريم

    • دقیقاً به نکته ی خوبی اشاره کردی
      امّا ما از جلبک درست نشدیم
      اجداد ما باکتری ها هستند

      • آ

        ببند دهن نجستو، این تویی که معلوم نیست از چی زاده شدی و جدت کیه که عرضه نداشتن 4 تا حرف درست یادت بدن.

        • آره دقیقاً چهار تا حرف هستش « گ ، ژ ، پ ، چ »
          من این چهارتا حرف رو بلدم ولی خدای تو بلد نیست :)

          • سارا

            عالی بوووووووود کیومرث!! D:

          • منتظرین ظهور

            آقا از اسم سایت معلووووومه!!!
            ایران(بیکار)
            بیکارن یه چیزهایی سر هم میکنند

            • مونیکا

              آقای منتظر ظهور،
              تو با این دریای عالمانه ی اطلاعات لغتت و تفسیر درستت از اسم سایت همون منتظر بمون شاید این جمعه ظاهر شد!!

              «واقعاً راست میگن رابطه ی هوش و دین برعکسه»

          • مصطفی

            بیگ لایک :))

      • دیوید

        احمق تر از شما کسی نیست که به این دنیای با این همه نظم و شگفتی نگاه نکردین

        • مصطفی

          دیوید جان، نکته اینجاست که همه نظم و شگفتی جهان رو بی‌خدایان کشف می‌کنند. باخدایان شگفت زده بشن به خداشون توهین میشه (وقتی همه کار بلده بلده دیگه، شگفتی نداره که)
          مشکل اینجاست که با خدایان فقط از شگفتی‌هایی خبر دارن که بی‌خدایان کشف می‌کنن

      • Amir

        تو که خودت از منی من درست شدی

    • ساره

      برو بمیر ما مسلمان ایرانی هستیم، اسلام با وحشی گری و جنایت و هرزگی به این دنیا آمده منم به خدای حقیقی ایمان دارم خدایی که شما احمق های متعصب هیچی در موردش نمیدونی اون محمد بی سواد و زن باره با ابلیس در تماس بوده، اسلام یعنی ولایت وقیح،اسلام یعنی داعش وحشی، یعنی طالبان تروریست،تو تاریخ منحوس اسلام جز زن ستیزی،تجاوز کودک آزاری و جنایت و ترویج تروریست هیچ چیز دیگه ای نداره،خواهش میکنم آنهایی که دم از احترام به اعتقادات دیگران میزنند مگر محمد و علی که ریشه اسلام هستن جز زن بارگی و گردن زدن جنگ و جنایت چیز دیگری وجود دارد،قرآن الهام شیطان به محمد جانی است، ایران هیچگاه خواستگاه اسلام نبوده نیست و نخواهد بود.

  8. baran

    fekr kon zod der meshe

  9. تو دهنی

    آقا کی گفته داخل کعبه رو نشون نمیدن اتفاقا هر سال با گلاب میشورن و فیلم برداری هم میکنن!

  10. خاک تو سر هر کی که ب دین هم بی احترامی میکنه آدم نیستن حیونم نیستن حروم زاده ان، چ فرقی که مسلمان یهودی مسیحیی زرتشت یا… همه یدونه خدا رو میپرستیم بجایی بی احترامی ب دین یک دیگر بشنین فک کنید که شاید تو که داری این خدا رو مسخره میکنی واقعا خدا بوده و گذاشته هر چی خواستی بگی آخر یه جا تو همین دنیا پاشو میخوری من اط هیچ دینی طرفداری نمی کنم ولی فک کنید

  11. ali

    اخه کس کش ننه جنده که خواهر مادرتا ازکون کردم من که ننتا گاییدم تو پس افتادی به خدا توهین نکن چیزی در باره دین اسلام نمیدونی کس نگو جاکششششششش

  12. maryam

    vaqan jalebe!!!! shomaee k ede aye mosalmoniton mishe o aval brid adab o shakhsiato yad bgirid bad biayd inja az din o imoneton defa konid!!! hala girim k ye nafar b dineton tohin kard in tarze defa kardane akhe?! vaqan vase hamaton moteasefam hamiin shomahayin k mamlekato b gand keshidin
    aqaye keyumars eteqadateto o rad nmikonam chon khodam am b qoran o kabe motaqed nistam vali in nahveye bayan aslan dorost nist b nazaram,man nvisande nistam vali b nazaram jure dg ee k ru in melate aqab oftade tasir bezare bayad nevesht…

  13. david adams

    سلام اقای مدیر سایت از نوشته های شما میشه فهمید که با فرهنگ 1400 ساله ی اخیر ایران مشکل داری و من هم کاملا درکت میکنم.قبل از اینکه این فرهنگ کاملا تغییر یافته بدست ملاها به ایران بیاید ملت ایران باز هم اهورامزدا پرست بوده {من هرگز نمیخوام از دین اسلام در صحبت با شما تعریف کنم} تاریخ ایران کاملا حق بوده و کشورایران فقط بخاطر ازادی مردم برده ی دنیا و گسترش ازادی و برابری کشور های دیگر را تصرف میکرده.شما تاریخ 1400 سال اخیر ایران را نقض میکنید که نظر شما برای من محترم میباشد ولی سوال اینجاست که ایا باطل میتواند جای حق را بگیرد و اینکه ایا شما با 1100 سال قبل از این 1400 سال مشکل داری یا نه؟ اگر نداری که شما با این همه,طرفدار خوبیها و حق هستی ولی اگر با اینها مشکل داری باید بهت بگم که شما در زندگی با حق مشکل داری چون مخالفت با تاریخ ایران یعنی مخالفت با حق و خوبیها و حق و خوبیها چیزی نیست جز اهورامزدای پاک{که در اینجا هرگز حرفی از اسلام نیست}
    Mr.David Adams

  14. ali

    کعبه چیزی جز سنگ و چوب نیست. خطبه حضرت ابوالفضل رو بخونید در آخرین حجشون.

    ساخت اولیه خانه کعبه اصلا پیشرفته نبوده اونجور که شما نوشتین و بعد نقضش کردید.

    در انتقاد هم منصب باشید.

  15. دیدگاه

    مدیریت سایت معلوم است شماشیطان پرست وازانسانیت به دوروازکثافت نزدیک وحرامزاده هستی که به اسلام توهین میکنی.یاشایدمسلمانها مادرتو بدجوری گاییدن. پس بروبه مادرت برس نا به سایت.

  16. کبیرم تو کوچیک بزرگ وهابی

    کیرم تو ناموس ننه قهبه اونی ک این چرنتیات و نوشته تو اول برو ببین ک از کی زاده شدی پدرت کیه مادر قهبت چه کارست یعدا بیا این حرفارو بزن کیرم تو ناموست نویسنده این چرنتیات

  17. دوس پسر مامانت

    کیر تک تک حاجیا تو کس مادرت

    مخصوصا عرب های غیور خوزستان

    3تا مادر جنده جمع شدین وصف کس ننتونو هر چی هست با مقدسات اشتباه میگیرید
    کیر تمام مسلمونا کوچیک و بزرگ راست و کج دراز و کوتاه…..مخصوصا کیر معظم و منور برادران عرب به جا پشکلت

  18. شیخ داریوش هخامنشی

    با درود
    به نظر شما چه چیز باعث میشه که به یک متخصص اعتماد کنیم و حرفش رو بپذیریم؟ اعتماد به یک متخصص پزشکی فقط به این دلیل است که ما نتایج دانش اون رو در کوتاه مدت می‌بینیم. تازه این اعتماد صد در صد درست نیست. بسیار اتفاق می‌افته که یک پزشک شیوه‌ی درمانی پزشک دیگه رو قبول نداره. شما گاهی از سر ناچاری درمان پزشک رو قبول می‌کنید. در مورد آخوندها و آتوریته‌های مذهبی به کدام دلیل باید به اون‌ها اعتماد کرد؟ نتایج زندگی دینی رو فقط بعد از مردن ممکنه ببینیم یا شاید هم نبینیم. هیچ راه اثباتی برای حرفشون نیست. اگر هم بخواهیم اعتماد کنیم، به کدومشون اعتماد کنیم؟ عالم شیعه یا سنی؟ عالم مسیحی یا یهودی و یا …؟ همشون هم میگن ما راست میگیم و بقیه دروغ میگن. اینکه ما در ایران در وسط مردمی شیعه مسلک متولد شده‌ایم دلیل بر این نمیشه که شیعه بر حق باشه. اگر علمای سنی راست گفته باشن و ما عمری در گمراهی دنبال تشیع رفته باشیم چی؟ اونوقت اون دنیا با یک خدای سنی مواجه بشیم و ما رو ببره جهنم. و یا هر خدای ….دیگه‌ای
    شاید فکر کنید که میشه با مطالعه‌ی زیاد به حقیقت تشیع، تسنن و یا هر فرقه و مسلک دیگه‌ای پی برد. من اینطور فکر نمی‌کنم. من خودم با جدیت تمام در مورد دین و مذهب و تشیع و تسنن و ادیان دیگه مطالعه کردم و فکر نمی‌کنم کسی به جدیت من و بیطرفانه اینقدر مطالعه و تحقیق کرده باشه. ولی هیچ برتری در تشیع (دین والدینم) نسبت به سایر عقاید ندیدم. به این سایت‌های پاسخگویی دینی هم مطلب فرستاده‌ام ولی بیش‌تر به حماقت و تهی مغزی گردانندگانشان پی برده‌ام.
    عقایدی که از بچگی در مغز ما فرو کرده‌اند گاهی چنان در روان ما رسوخ کرده که نمی‌توانیم جور دیگری بیندیشیم. یک مسیحی با همان شور و حرارتی دین خود را برتر می‌داند که شما در مورد برتری مذهب خود فکر می‌کنید. همه‌تان هم یکدیگر را به لجاجت و چشم بستن به حقیقت متهم می‌کنید. در مطالعه و تحقیق دینی در 99 درصد موارد به همان نتایجی دست می‌یابیم که خودمان از قبل می‌خواهیم نه به حقیقتی که ممکن است برایمان آزار دهنده باشد. دیدن حقیقت فقط و فقط از یک ذهن آزاد ساخته است. از ذهنی ساخته است که به هیچ عقیده‌ای شرطی نشده است و به هیچ باوری نچسبیده است. عقل انسان می‌تواند راه را پیدا کند به شرطی که با عقاید ویژه‌ای خام نشده باشد. شاید حقیقت هیچگاه دست یافتنی نباشد زیرا رسیدن به آن کار ذهن شرطی شده و محدود ما نیست. ذهن فقط می‌تواند تصاویری خیالی را پردازش کند و این تصاویر را عظمت بخشد و نام آن را خدا بگذارد. ولی این خدا باز هم یک مفهوم ذهنی است و در چارچوب محدود ذهن. خواهش می‌کنم در این مورد عمیقاً فکر کنید. ذهن بخشی از خود یعنی تصورات خاصی را جدا می‌کند و نام خدا بر آن می‌گذارد و بخش دیگری از ذهن برای این تصاویر ذهنی دعا می‌کند و به آن امید می‌بندد. چنین ذهنی دائماً درگیر با خود است و در یک چرخه‌ی بی‌انتها و فریبنده گیر افتاده است.
    بیایید از این زندگی کوتاه لذت ببریم و قدر زمین و جهانی که در آن هستیم را بدانیم. بیایید با همه‌ی انسان‌ها و موجودات مهربان و دوست باشیم و نفرتی را که ادیان در ذهن بشر کاشته اند را دور بریزیم. ما همه انسان هستیم و می‌توانیم چون برادر باشیم. ولی متأسفانه دسته بندی‌های مذهبی، قومی و ناسیونالیستی ما را از هم دور کرده‌اند.

    کار ما نیست شناسایی راز گل سرخ

    کار ما شاید این است که در افسون گل سرخ شناور باشیم

    • mahyar

      حرفهای جالبی می زنی. ولی از سخنان کسانی سود می بری که در عین آزاداندیشی باز هم خویش را مرهون تعالیم یک یا چند آیین و مسلک می دانسته اند.
      ضمنا باز هم به این حرف خودت توجه کن. شاید خودت نیز مصداق آنی:
      «در مطالعه و تحقیق دینی در 99 درصد موارد به همان نتایجی دست می‌یابیم که خودمان از قبل می‌خواهیم نه به حقیقتی که ممکن است برایمان آزار دهنده باشد»
      شاید ذهن توست که تو را بازی می دهد. و البته همه ی این ها در صورتی ست که صادق باشی و حرف های خودت را باور داشته باشی و آن ها را به دلیل دیگری نگفته باشی.

    • s.i.n.a

      افرین خیلی خوشم اومد منم به عنوان اتیست «بی دین» به هیچ دینی به احترامی نمکنم و حرفی نمیزنم اونا که انتقاد از دین مکنن خودشون زیر سوال می برن

  19. شیخ داریوش هخامنشی

    جهت آوردن لبخند بر لبان به فحش آلوده‌ی اسلامگرایان جلقی و حشری:
    —————————————————-
    ان در مزایای جلق (استمناء)

    گر کس بکنی گشادی از حد بیش است
    گر کون بکنی زتنگی‌اش دل ریش است
    نازم به سر جلق که هنگام زدن
    تنگی و گشادیش به دست خویش است
    —————————————————-
    تقدیم به برادران و خواهران حزب الهی کونی:

    ای که کونت همچو بیتی از غزل
    من پی کون تو بودم از ازل
    ای نوای کون تو چون ساز نی
    داغ کونت من ببینم تا به کی؟
    ________________________________________

  20. ترمیناتور اسلام

    بعضیا خیلی به خودشون فشار میارن بابا این کعبه قبلا در جوار جنده خونه بوده اینا همش داستانهایی که برای سیا کردن مردم بکار میبرن خدا خونه برای چیشه آخه اشکول فکر نمی کنی برای خر کردنت اینکارا رو میکنن که اینونه کونت میسوزه جیزو ولیز میکنی کعبه کدوم مسترابه که براش بالا پاین می پری خدا اگه خونه میخاست که ننت بگابود

  21. reza

    شما چرا اینقدر فحاشی میکنین لطفا درست صحبت کنین

  22. حمید

    مشکل این آقا نیست که این مطالب رو میذاره این آقایی که این مطالب رو میذاره شک نکنید از طرف آمریکا و اسرائیل اجیر شده و میخواد ایمان ما رو سست کنه لطفا شما هم زیاد دنبال این چیزها نباشید و زیاد هم فحش ندید این کار از یک بچه مسلمون شیعه یعیده که به نوامیس مردم فحش بده ایمانتون رو محکم نگه دارید و نشون بدید که کشور های خارجی هیچوقت نمیتونه ما رو از دین به حق خودمون عقب بنداره

    • شیخ داریوش هخامنشی زاده اوریجینال

      آقا حمید!
      تو همون حمیدرضا احمد آبادی معروف به بسیجی دهن گشاد نیستی؟ ادبیاتت که شبیه اونه.

    • مونیکا

      کسِ شعــــر!!!!!!!!
      اجیر؟!
      آمریکا؟
      بعید؟!!!!
      دینِ خودمون؟؟!!!
      کسِ شعــــر!!

  23. saman

    اهورا و مزدا این خاک اریایی را از سلطه ایدولوژی تازیان نجات دهد

  24. شیخ داریوش هخامنشی زاده اوریجینال

    کعبه در زمان محمد یک بتخانه بود و از همه جای عربستان برای عبادت بتها به مکه می‌آمدند و مکه حسابی رونق تجاری پیدا کرده بود. موقعی که محمد دین جدیدش را آورد، سران قریش و تجار پولدار مکه با این دین جدید به مخالفت پرداختند زیرا اسلام با بتها و زیارت کعبه به کلی مخالف بود و بتها برای رونق تجاری مکه اهمیت زیادی داشتند. مخالفت پیامبر با بتها تا قبل از فتح مکه ادامه داشت تا اینکه عده‌ای از سران قریش از جمله ابوسفیان با پیامبر قرار و ملاقاتی می‌گذارند و نگرانی خود را ابراز می‌کنند و حتی به پیامبر می‌گویند که اگر در دینش جایی برای بتها و زیارت کعبه قرار دهد حاضرند دینش را بپذیرند و حتی در گسترش آن یاریش کنند. پیامبر در ابتدا می‌پذیرد و آیاتی در ستایش بتهای کعبه و اینکه بتها شفیع مردم در نزد خدا هستند نازل می‌گردد. (این آیات در سوره‌ی نجم نازل شده اند که از قرآن حذف شده‌اند و در برخی از کتب نوشته شده در صدر اسلام این واقعه به ماجرای غرانیق معروف است.) اما ظاهراً برخی از کفار از جمله هند جگرخوار داد و هوار راه می‌اندازند که نه. چرا بتهای ما از خدای محمد پایین‌تر باشند. پیامبر تصمیم به تکذیب آیات ستایش بتها می‌گیرد و آنها را آیاتی شیطانی می‌نامد که شیطان در گوش مردم خوانده است. اما بالاخره توافقی حاصل می‌گردد و زیارت کعبه در دین اسلام پذیرفته می‌شود و محمد داستانی سر هم می‌کند و کعبه را ساخته‌ی ابراهیم پیامبر معرفی کرده و زیارت آن را بر پیروانش واجب می‌گرداند. ابوسفیان و تعداد زیادی از اشراف مکه خیالشان از به خطر افتادن موقعیت استراتژیک و تجاری مکه راحت می‌شود و مسلمان می‌شوند و پیامبر و پیروانش بدون خونریزی مکه را فتح می‌کنند.

  25. شیخ داریوش هخامنشی زاده اوریجینال

    راستی یه چیز دیگه!
    چند ماهیه که این اسرائیل و آمریکا حقوق ما رو نمیدن. تصمیم گرفته‌ام اگه دستمزدم رو تا آخر این ماه ندن دیگه قراردادم رو باهاشون فسخ کنم. و بعدش میخوام به نفع اسلام بنویسم که حسابی کون اسرائیل بسوزه و در عوض تو کون شما عزیزان بسیجی عروسی برپا بشه.
    ضمناً شما مسلمونا هم میتونین یه پولی دستمزدی بدین تا به نفع شما بنویسم. چرا وقتی میتونم برای هم وطنم کار کنم، برم منت اسرائیل و آمریکا رو بکشم؟

  26. شیخ داریوش هخامنشی زاده اوریجینال

    و باز هم یه چیز دیگه!
    آقا حمید! این مشکل از ایمان شمااست که با کس شعرایی که من حواله‌تون می‌کنم سست میشه. وگرنه اگه دین و ایمانتون بر پایه‌ی عقل و منطق می‌بود، مثل ستون دینتون (یعنی نماز) با یه گوز فرو نمی ریخت. ایده‌های علمی و حقیقی هر چه بیش‌تر به چالش و آزمون کشیده شوند، استحکام بیش‌تری می‌یابند و ایمان دانشمندان به این حقایق محکم‌تر میشه. شما برو با تحقیق و مطالعه پایه‌های ایمانت رو بتون آرمه کن تا پدر اسرائیل و آمریکا هم نتونن بهش خش بندازن. اما…..
    اما اگه با تحقیق درست به پوچی عقایدت پی بردی شهامت این رو داشته باش که… که……. ای بابا بقیه‌ش یادم رفت!

  27. Amir

    داریوش زاده ی تمام مردم جهان اینقد گاگا نکون به جا این حرفا برو کوچه بشتی تون رو نگا کن خون بکارت خار و مادرتون رو همونجا ریختم هنوز پاک نشده کاری هم به ستون های دین ما نداشته باش اگه به نظر مغز فندوقیت کوچیکه ستون های کاخ سی ستون دیدی چقدر محکم و بزرگنئد همه شون تو کونت بر حالشو ببر.والسلام

  28. Amir

    خدایا خودت به حق این روزها جواب این نامردا رو بده ما که قدرتی نداریم وقتی میبینیم دارن ایجوری به تویی که این قدر در حقمون محبت کردی توهین میکنند دوست داریم گردنشون را بشکنیم اما مث سگ فرار کردن و رفتن تو فضای مجازی شون به خاطر همین فقط میتونیم فحششون بدیم

  29. hesam

    vaghan motasefam baraye enhame bi ehteramiha va harfaye rakik be ham. onhaei ke be arabha fosh midin khodeto mesle onha darin baghiyaro pare mikonin ma ya agha amir ke dam az khoda va namardiye enha mizani khodet ke pardeye bekarat zadi en khodesh namardiye …… ma hame yademon rafte irani hastim ba har din va maslaki biyayn be ham ehteram bezarim be nazarate ham dg be nazare man agar make haghe khoda haghe khodesh midone chikar kone en kasi ke be khoda fosh mide ye tobe kone khoda enghadr bakhshandast ke mibakhshe ama hagho nas ham mibakhshe?

  30. hesam

    be nazare man make jaye moghadasist ….. agar tonestin jaei moarefi konin ka enhame adam yekja onja jam bashan hata baboye paye bad boye gand

    mammon misham lotfan be man bi ehterami nakonin

  31. دیار

    سلام باحال بود ما باده پرستیم
    دنیا را هم میخانه میکنیم
    چون می حقیقت است

  32. ما نمی توانیم به باور کسانی که خواستشان کشتار دگر اندیشان و ناباوران است احترام بگذاریم.

  33. ننت

    مادر جنده هااااااا ننتون دیشب گشاد را رفته!

  34. ابتین

    من باهیچ کس برسرایین وبا وری که دارد نمیجنگم،چرا که خدای هرکس همانیست که خرد او میگوید(کوروش) کبیر.
    هرکی با یه چیزی عشق میکنه ویه باوری داره به اونا احترام بزاریم ،شاید باوراون درست باشه ،این مادرهای بی چاره رو اینقدر ابکشی نکنید اونا چه گناهی دارن .
    واقعا دین اسلام یکی از کاملترین دینهاست ، من خودم از عربها متنفرم ولی این واقعیته باید قبول کرد .

  35. مونیکا

    این خدا چقدر وکیل وصی داره!
    همشون هم مسلمان خالصن و عفت کلام ازشون میباره! بعد میگن به ما توهین شده!!

    اما دوستان با ایمان گُـلم: باور کنین کعبه فقط دکون بازاره و اگه… حتا … شاید … به فرض محال … زبونم لال … خدایی هم وجود داشته باشه .. خیلی موجود لاشی و وحشی و پست فطرت و بی پدر و خود پسند و حسود و مادر به حروم و جاکشــیه ، که پیروانش واسش سر میبُرن و تو وب سایت ها به بی ایمان ها فحش میدن!

    «چه چیز خوبی تو شما خدا پرست ها وجود داره که یه کافر مثل من رو تشویق به خدا پرستی کنه؟! بجز انزجار!!!»

  36. حسن رشیدیان

    رفقای عزیز این کیومرثه یک زامبی به تمام معناست فحش ندین فقط تحقیرش کنید حرکات این زامبی ریشه در کودکی اش دارد واقعا مقصر نیست!!!!!!

  37. sara

    mersiiiiiiiii
    kheyli amuzande bud :))

  38. parsa

    این پیام به همه ی اونایی که خدا رو قبول ندارن مخصوصا اون اقا کیره «» اگه دو گرم خایه دارید بیاین مشهد ناحیه ی 5 قله ساختمون اون وقت دلیل ممنوع بودن فیلم برداری داخل کعبه رو بیان کنید. اون وقت بگید من دوست پسر امام مهدیم میخام باحاش گی کنم «»» اگه کونتونو از دست ندادین من حاضرم خایه هامو از ته بزنم …..مادر جنده ها کیر تو کون اون کیومرس لاشی بره با این سایت کس ننه ایش

  39. هموطن

    روزی خواهد امد که بی دینی نماد بافرهنگی خواهد شد ….دکتر علی شریعتی

  40. خداپرست

    اميدوارم اون روز كه چوب اين اهانت رو مي خوري ببينم و تف تو روت بندازم،دست و دهنت بشكنه،خدا تو رو آفريده كه به ساير بنده هاش بفهمونه نوع ديگري از خر هم وجود داره،همه ي موجودات از شپش گرفته تا دايناسور خالقشونو مي پرستن تو چه جور حيووني هستي ديگه؟

  41. فری

    خاک بر سر همتون که یه مشت آدم بیکار جمع شدین کس شعر میگین.یه کم ادب یاد بگیرید کسکشای مادر جنده

    • راست میگه خب!!! ادب رو از ایشون یاد بگیرین :))

      • Kyle

        تو به چی اعتقاد داری خداییش راستشو بگو من یه مسیحی ام به من بگو

  42. اسلام

    سر همه کافران را که به خدا توهین کردند به زودی خواهم برید
    منتظر ما باشید و بدانید التماس هایتان بی ارزش خواهد بود
    ما جان بر کفیم

  43. ازادی

    اقا اریا مطالبتون جالب بود ولی به دینو ایین کسی نباید بی احترامی کرد.فقط اگه مطالبی از دین زرتشت بزارین بهتره.هر کس خودش با عقلو فهمی که داره باید دینشو انتخاب کنه .به نظر من حق الناس نکن غیبت نکن دیگران ازت راضی باشن .تو هرجایی با هر ایینی عزیزی

  44. محمد (گردن شکن دشمنان اسلام )

    چیزی به اسم شعور نداری …

    و حیوانی بیش نیستی …

    وگرنه به اعتقاد بیشاز 90 درصد مردم سرزمینت توهین نمی کردی ..

    بیچاره ایران باستان که اسمش رو شما سگ ها خراب کنید …

  45. مح

    راه درجهان یکیست وان راه راستیست.

  46. سعید

    کیومرث دمت گرم دهن این مسلمانای کونی احمق و گاییدی

    • حسین

      ظاهرا ً عقده داری عقده دوران نوجوانی که باهات لواط می کردند

  47. mamad

    شماره یا ادرس خونتونم بزاری بد نیستا؟:)

    از تخم حرام کره خری می اید

    از دامن مادرش صدای عر می اید….

  48. محمد رضا دهقانی

    خیلی بی شرافتی

  49. سارا

    سلام شما ها چرا انقد بی ادبین ..این یه سایت ضد ایران وضد اسلامه از اون ورم اداره میشه بدبختا از این کارا رو نکنن کی نون شب شونو میده ..شمام محل سگ به اینجور وطن فروشا نداشته باشین.

  50. کیان

    چهره واقعی اسلام رو میشه در عمال داعش دید اسلام یعنی قتل غارت تجاوز و در کل نابود گر تمدن بشری اسلام یعنی دخترها اجازه تصیل ندارن نمونش تو تبریز خودمن که قبل از بزرگ مرذ ایران رضا شاه هر وقت خواستن مدرسه بسازن مسلمونا ریختن ونابودش کردن مسلمون هر وقت حرف میزنه این پایین تنش همیشه تو دهنش میچرخه همون فحش هایی که بالا دیدید
    اسلام یعنی قطع نخاع کردن هموطن در اعتراضات اون سال انتخاب شدن دوباره احمدی نژاد اسلام یعنی تجاوز شرعی به دختر باکره قبل از اعدام دین یعنی توجیه نفهمی در مقابل پدیده ها با پناه بردن به خرافات دین اسلام یعنی سر بریدن صدها یهودی بیگناه در یک روز توسط امام علی فقط به خاطر دینشان اسلام یعنی دیه زن نصف مرد اسلام یعنی ازدواج با دختر نه ساله اسلام یعنی لمس شهوانی نوزاد به روش شرعی اسلام یعنی سنگساره فرد به دست کسانی که در عمرسان هیچگناهی نکردند اسلام یعنی سر بریدن فرزند برای امام
    اسلام یعنی قتل عام هزاران مردم گرگان به خاطر قبول نکردن اسلام تصرف زنان و دختران و اموال آنها اگه کسی کتابای دانشمندان قدیم ایران رو میخوند مدید که اونا هم قبل از ما دونستن اسلام چه تحفه یه اسلام یعنی ما آب و برق را مجانی میکنیم اسلام یعنی جنگ جنگ تا کربلا

    • mahyar

      فقط یکی از حرفات رو بولد میکنم نه به خاطر اینکه پاسخی برای بقیه ش ندارم، بلکه به خاطر حسم؛ احساس می کنم الآن این باید روشن بشه:
      «دین اسلام یعنی سر بریدن صدها یهودی بیگناه در یک روز توسط امام علی فقط به خاطر دینشان اسلام»
      تو فکر میکنی که این مرد همون کسیه که میگه جا داره آدم از شنیدن خبر «دست درازی عده ای به زینت پای زن یهودی» بمیره. من که میگم قطعا یکیش دروغه. و چون کتاب ها رو میشناسم -نه از روی روایتگر و نویسنده شون بلکه از روی لحنشون و نحوه ی روایتشون- قطعا میگم که نهج البلاغه کتابی راستگوست و حرفی که تو زدی در اون نیست. ولی سخن «مردن برای مظلوم» در اون هست.

  51. mahyar

    دوستانی که آتیشی شدین بابت این توهین ها، منم باهاتون هم حسم و دارم می سوزم. ولی دو تا نکته ی کوچیک عرض می کنم خدمتتون:
    اول اینکه به همون خداوندی که من و شما قبولش داریم، همه چیز این عالم حرمت و حد و مرزی داره، حد و حرمت زبون هم ناسزا نگفتنه. این که به فحش میگن ناسزا، به خاطر این نیست که طرف سزاوارش نیست، بلکه به خاطر شان زبان و کلامه که سزا نیست کنارش اینگونه چیزی باشه.
    دوم اینکه دوستان من، کسانی که متولی راستین کعبه بودند، در هنگام بروز خطرات واقعی و عینی برای کعبه، آن را به صاحبش سپردند و او خود به صلاح رفتار کرد. در جایی چون قضیه ی ابرهه، آن را نجات داد و در جایی مثل قضیه ی قضیه ی سپاه یزید و سوزاندن کعبه، کاری برای آن نکرد. ضمن اینکه کسی به کعبه دست درازی نکرد مگر اینکه خوار شد. پس مایی که متولی مستقیم نیستیم و نه خود از گناه مبرا، آن هم در اینجا که تهدیدی عملی برای کعبه صورت نمی گیرد و هرچه هست حرفی است نفسانی و سطح پایین، لزومی نیست چندان که در مقام دفاع جانانه برآییم آن هم با روش غلط ناسزا.

  52. پوریا

    دوستایی که اینجا جمع شدید و گفتین عصبانی شدینو فحش دادینو مسخره کردین از وجدانتون سوال کنین اگه دستتون خدایی نکرده یه روز فلج شه چه حالی میشین اگه دکتری بیاد و مجانی دستتونو مثل روز اول کنه شما به اون دکتر چی میگید? مدیونش نمیشین?
    خدایی که این همه نعمتو مفت در اختیار ما گذاشته باید اینطوری جوابشو بدیم
    عزیزی که به کعبه توهین میکنی همه جهان ملک خداست ولی از ما نه کرایه میخواد نه چیزی فقط یه دل باصفا میخواد
    کعبه برا آدما درست شد تا کنار هم بودنو یاد بگیرن متحد بودنو یاد بگیرن از هم متنفر نباشن نژاد و قبیله و ثروت و قدرت ملاک نباشه واشون همه در برابر خدا با یه سر و وضع حاضر شن این ظاهر حج و باطن حجه

    • مصطفی

      پوریا جان، خدای نادیده ادیان (از نظر من نوعی) زاییده ذهن ناقص بشر دیروزینه که به ذهن بی خرد امروزی بسط یافته. حالا این خدای (از نظر من) موهوم صاحب همه جهانه و از من انتظاری داره؟ خب از نظر من دو تفکر شما (بودن و خواسته‌ش) موهومه و جایی برای حیات نداره. نه لطفی در کاره و نه دِینی.
      آیا از نظر دوستان معتقد به احترام عقاید هنوز نظر بقیه محترمه؟ و اگر هست بین دو نظر کاملا مخالف کدوم محترمه؟
      به نظرم باید کلمات هم دوباره تعریف بشن

  53. علیرضا

    کیرم تو دهنت اوسگول جدو ابادتو گاییزم کس کش تو از امریکایی ها هستی یا ارامنه دینتونو گاییدم کسکش پدر لاشی خدالعنتتون کنه کس کشا جای سفت شاشیدی کله کیریه کیری مقام

  54. عشقم وطن

    ———توجه توجه —————

    واقعا واسه کسایی که واسه اعتقاداشون به ناموس هم توحین میکنن متاسفم شمایی که دم از اسلام میزنی اسلام کی گفته به ناموسه کسی
    توهین کنی با خدا بودن یعنی عدالت رو رعایت کردن .ظلم نکردن به ضعیفتر از خود. نه اینکه شما بری دور کعبه طواف کنی بعد بیایی هر ظلم و کلاهبرداری رو انجام بدی اسمتم بذاری باخدا نه خواهر و برادرای گلم این مسلمونی یا باخدا بودن نیست .

    هرکسی یه اعتقادی داره ولی مهم== آدم بودنه == احترام به هم نوع خود نه اینکه…

    واسه خیلیا متاسفم

    منم حرفای منطقی زدم حالا هرکی میخواد توهین کنه

    • مصطفی

      اسلام نگفته به ناموس کسی توهین کنن، ولی مجوز داده ناموس هر کسی رو تصاحب کردی کنیزته، میتونی واسه مصرف شخصی یا توزیع بین دوستان استفاده کنی! (رجوع به رساله جواهریه مورد تایید اوس معمار پیر جماران)

  55. عرق سگی

    خخخخخخخخخخخ
    آهای اونایی که فهش میدین و خودتون رو مسلمون میگیرید اگه واقعا مسلمونید اینجا چه گوهی میخورید واس چی اومدین تو این سایت اموزش ساخت عرق و… برین بابا کسگشا گایدمتون…

    • سهراب

      هر چه باشیم و هر غلطی هم بکنیم، اومده ایم اینجا تا تو و خواهر و ننه ات را هم بکنیم، اون هم با حشری شدن عرقها و شرابهای ساخت خودتون

  56. محب

    تو که شورت برات مهم نیست شاید هم تو همونی باشی که تو کنفرانس برلین جلو دوربین لخت شد!!! تو رو چه به خدا؟؟؟

  57. حامد

    ریدم توش

  58. اعتقاد هر کس به خودش ربط داره .چوسیدم دهنتون

  59. علیرضا

    قرن 21هم شدبازم آدم نشدیم.نشستیم بجای زبان با آلتها ومحتویات روده ها ومثانه باهم صحبت میکنیم.اینم بگم هرچنداعتقادات هرکسی بخودش ربط داره اما هم دیندار وهم بی دینش اکثرا منافق ونادان تشریف دارن.ازعقل سلیم هم خبری نیست.درضمن از ایرانیهایی که نشستن واز نمادها وارزشهای اسلام درداخل وخارج(عربستان وغیره) دفاع میکنن ورگ گردنشون بیرون میزنه میپرسم که خودتونو هم مومن وهم دیندار وروشنفکرحساب میکنین،پس چرا ازمسلمونا دفاع نمیکنین؟وفقط خودتونو مسلمون میدونین وبس؟ چرا هرچی ازدهنتون درمیادبه لر وعرب وتورک وبلوچ وغیره میگین واصن یادتونم نمیادکه اوناهم مسلمان وانسان وایرانین؟؟چرا افتادین به باستان پرستی؟؟چرا احادیث مولاعلی رو به کوروش نسبت میدین.چرا اصن تحقیق نکردین که استوانه کوروش واقعا روش چی نوشته؟توسایتهای معتبرنگاه کنین ببینین که طرف بت پرست بو ه وهمش اونو مدح کرده.تخت جمشیدهم تازه میخواست درست کنه که نیمه تموم موند.بدبختا ینی نمیدونین که دارین ساز اسراییل رومیزنین که چندسالیه نژادپرستی وقوم پرستی رورواج داده که ایرانو تجزیه کنه.شماهم حسابی خرش شدین.حکومت داره مادرمونو میگاد ولش کردین چسبیدین به کوروش وتاریخ ساختگیه وجعلیه رضا ومحمدرضاپهلوی.به همون خدا اینکارا ایران روازهم میپاشونه.داره دریاها وتالابها ورودخونه ها یکی یکی خشک میشن ککتونم نمیگزه.چون حکومت اینطور بارتون آورده.بعدشم میگیم همه جای ایران سرای منست.بقرآن اگه یه کلمه ش درست باشه.همش شعار وتفرقه ونژادپرستی ووهم وخیال.کی میخایم واقعیتهارو ببینیم الله اعلم.

  60. سهراب

    با سلام.
    دین و مذهب هر ملت و قوم و قبیله ای برای خودش مقدس، و مورد احترام عقلای عالم (البته گفته باشم عقلای عالم )
    پس اگر عقلی هست توهین نکنید و اگر توهین نمودی، توهین خواهی شنید. این خرهایی که به خدا توهین میکنند، آیا خدا در جهان واحد هست یا چند خدا داریم؟ اگر خدای مسلمان از فلش بترسد خدای افراد نجس و الاغهای آتش پرست زرتشت هم سردش هست که همیشه براش آتش روشن میکنند، یا آتش میپرستند؟ پس اگر عقلی هست! خدا واحد بوده و هست، هر کس طبق آموزه های خودش میپرستد. اگر به کعبه توهین بشود! به آتشکده و آتشگاه توهین خواهد شد. شیطان و اهریمن که از آتش آفریده شده، پس شما ادعای پرستش اهورا دارید، در واقع شیطان پرست و اهریمن پرست هستید،
    از قدیم گفته اند: » اون کسی که در خانه شیشه ای نشسته نباید به دیگران سنگ پرتاب کند»، چون جایگاه خودش شکننده تر است….!!!؟؟؟
    حال با واق واق و عرعر نمدون عده ای بدتر از سگ و الاغ نه به کعبه چیزی میشه، نه به جایگاه خداوند خالق عالمیان…

  61. خاوران

    اون دوستانی که تاکید دارند که باید به عقاید اسلام گرایان احترام گذاشت اشتباه میکنند
    از سال 57 ، در ایران کسی به عقاید لائیک ها احترام نگذاشته و با هرچی قانون و کوفت و زهر ما اسلام رو تا جایی که بتونن تو حلق ملت فرو میکنن . از سیاست خارجی که ائمه ی جمعه تبلیغ می کنند تا گشت ارشاد و …. . آیا در ایران به بقیه احترام گذاشته میشه ؟؟؟؟
    شراب حرامه .. قبول … شما نخور ( البته نمی دونم تو این سایت چیکار میکنی :) ؟؟؟ ) ، آیا کسی که دوست داره شراب بخوره هم باید زهر مارش کنی ؟؟؟ اینقدر محدودیت ها زیاد شده که چند وقته تو مشهد تکیلا پیدا نمیکنم … اسلام یه سری محدودیت رو اعمال کرده رو ما . زندگی ما رو خیلی تغییر داده … اسلام به ما احترام نذاشته و این احترام نذاشتن تو قطره قطره ی زندگی مون لحاظ شده …
    اسلام گراها هم در ایران به هیچ کس احترام نمیگذارند ، بسیجی ها انگار قسم خورده اند که از هیچ کاری برای بدبخت کردن ملت فروگزار نکنند … اقدام نیرو های خودجوش!!!! در لغو کنسرت ها ، خراب کردن وجهه ی ملی با حملات چریکی به سفارت خانه ها (که کل ملت ایران تا سالها باید تاوانش را پس بدهند) ، کلیه ی فعالیت های انصار حزب الله ( امر معروف توسط سواران موتوری و ….. )
    سال 67 خیلی ها اعدام شدند ، برید تحقیق کنید کسی به عقیده ی آنها احترام گذاشت ….. نه احترام نذاشت
    در جریان کوی دانشگاه بسیجی ها و نیرو های خودجوش به کسی احترام گذاشتند؟ و …..

    زندگی به ما زهر شد ، اعدام شدیم ، در کشور خودمون احساس غریبی کردیم ، همه چیزمون به پشت در های بسته و تو خونه هامون خلاصه شد ، خیابون های کشورمون رو ازمون گرفتن ….

    حالا چرا باید به مسلمون ها احترام گذاشت؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    و بهترین نکته اینکه دعوای لشکر آریاییان کامنت گذار مسلمون و لائیک هم زیر یه پست تو سایتی درباره ی تولید مشروب شکل میگیره :)

  62. خاوران

    با عرض معذرت از لشکر آریایی کامنت گذار ، جمله ی آخر رو سوتی دادم ، سایت رو که کامل نگاه کردم دیدم دامنه ی موضوعاتش خیلی وسیع تر از تولید مشرب هست :)
    البته مطالب بالاییش از سوز جگر و حرف دلم میباشد

  63. aafj

    مادر قحبه های بی دین کسکش نوکرای امریکا و انگلیس و اسراییل انشاالله وزارت اطلاعات تمام شما مادر قحبه هارو شناسایی کنه

  64. فرهاد

    از مغز معیوبت بیشتر از این خزعبلات انتظاری نمیره..وقتی از چیزی سر درنمیاری یا اعتقادی بهش نداری دلیل نمیشه که بخوای خرابش کنی

  65. سعید

    مقصود خداست کعبه و بت خانه بهانه

  66. خدا

    اخه کیر امریکا و انگلیس تو کس خواهر و مادرت.اونا دارن زندگی میکنن اونور دنیا بعد تو یابو هر سال خواهر و مادرت میفرستی زیر کیر عربها جدیدا که با پسر حال میکننن نوبت خودته.

  67. Kyle

    ریدم به تو ریدم به اقات تو کی هستی گوز بچه کونی تو رو باید کرد در گونی تو میدونی خدا چقدر عظمت داره بوزینه

  68. Fuck GOD

    😂😂😂 عالي بود بشاش تو همشون :)

    ضمنن كيرم دهن متعصب ديني 😊

  69. آریا

    ضمن اینکه از همه دوستان میخوام احترام هم رو نگه دارن باید اینجا بگم که کیرم کس ننه همه بدخواه های رسول الله و اهل بیتش

    • مصطفی

      عزیزم، دحیه کلبی هم به حضور محمد زیاد می‌رسیده و موقع حضور اون همه (به استثناء علی که محرم اسراربوده) ممنوع‌الورود بودن، آیا دحیه هم جزء اهل بیت بوده؟

      ا نه از اتاق فرمان اشاره می‌کنند دحیه کلبی عربی خوش سیما، خوش تیپ وقوی هیکل بوده ولی متاسفانه همجنس‌باز بوده، و قائدتا جزء اهل بیت نبوده

      از اتاق فرمان مجدد اشاره کردن که اون که خونه محمد رفت و آمد داشته جبرئیل بوده، در قالب دحیه می‌رفته محمد را خوشایند باشه

      عاقا، حله، آن کار دیگر در بین نبوده

  70. آریا

    کیرم دهن بدخواه های اباعبدالله

    • aria

      کوروش چندین سده پیش ب سربازانش دستورداد پس از فتح هر سرزمینی کسی حق تعرض ب دین آیین کسی راندارد ..در ضمن رفتار و گفتار و پندارنیک .یادتون رفته .عیسی ب دین خودش موسی هم ب دین خودش .بگذارید تو توهمات خودشون زندگی کنند .من که مسلمان نیستم .بعضی ها هم اگر هستن که قطعا بیشترش از روی ترسه وباقیشون واسه اون هوری بهشتی .ادب خودشونو نشون دادن .حال تو که آریایی هستی ب دین کسی بی احترامی نکن .درسته که از اعراب ملخ خور بدم میاد .ولی توی این مملکت زیاد بدونی .خودتو آزار دادی .پس پیکی که میزنی بزن بسلامتی ایران و آریایی.ایران طی سالیان چندین حکومت و پادشاهی ب خودش دیده .این مردم حقشونه توی بدبختی زندگی کنن .وگرنه یک پدر مهربون و دلسوز رو از زادگاهش بیرون نمیکردن .چون شکمشون سیر بود .حال که گشنه هستن هرکسی فکر سیر کردن شکمشه .و تا هست همین هست .و تمام .درود بر کوروش کبیر

    • aria

      تویا مست بودی این اراجیف سرهم کردی .یا واقعا از ته دلت نوشتی .در هردو صورت کار بیخودی کردی .همیشه به نظر اکثریت احترام بزار .

      • مصطفی

        سال 57 هم اکثریت امامشون رو تو ماه دیدند ولی دلیل نمیشه این شعر رو غلط بدونیم
        ملت امام خود را در ماه دیده بودند
        گویی! فضا نوردان بر ماه ر… بودند

        جمله معروفش رو که یادت نرفته؟ «خدعه کردم»

  71. مست

    کلا ریدم تو دینتون . دین حاصل ترس وتخیل انسانهای احمقه

  72. مست

    ما که می خوریم (می)کون لق خدای لاشیتون

  73. مینا

    هر کسی یه عقیده ای داره و باید بهش احترام گذاشت ولی شماهایی که دارین فحش میدین ایا رفتین قران رو کامل به فارسی خوندین درباره دینتون تحقیق کردین !!! تاریخ طبری که نوشته عربهای وحشیه رو خوندین . متاسفانه نه. اگر همینجوری که تو قران درباره قدرت خدا نوشته قبولش دارین پس خدا خودش میزنه دهن اینا رو اسفالت میکنه!!!تورو میخواد چیکار پس یه کم مطالعه کن هموطن

  74. رضا

    فقط بگم لایک به داش کیومرث
    واقعا گل کاشتی دمت گرم
    راستی یک سوره جدید که تازه کشف شده پیدا کردم:
    سوره انتقام
    1 به یاری خدای ایران ما مشت محکمی در دهان استکبار اسلامی خواهیم زد
    2 و تک تک آخوندارو به صف می کشیم و از عقب به آنها تجاوز می کنیم
    3 و به روح کثیف محمد قسم که به هیچکدامشان رحم نخواهیم کرد
    4 اگر تشنه شدند (مسلمانان) به آنها آب منی میدهیم
    5 و اینست جزای غارتگران و حرومزادگان و مسلمانان

  75. سام ایرانی

    خاک بر سر عرق خورت کنن که برای مقدسات مردم ارزشی قایل نیستی برو توبه کن کونی از کون دادن به جایی جز این که هستی نمیرسی بدبخت

  76. Hosein

    اون کسی ک این مطلبو نوشته در مورد عقاید خودشم توضیح بده مثلا خیلی از ادماهستن ک مسلمان نیستن و با عقاید مسلمانا مخالفن مث بعضی از یهودیا یا اونایی ک کلا خدا رو قبول ندارن…. تو این مورد شفاف سازی نشده اما در کل دین از روز اول مال انسان ها بوده و نمیشع کسی ک با اعتقاداتش بزرگ شده رو عوض کرد وکلا زد تو کل هر چی ک میپرسته.

  77. ایران آزاد

    انسان های ناقص و ابتر شما کی هستید که بخواید خدا رو زیر سوال ببرید قرن هاست نا سپاس و نمک نشناس هایی مثل شما خواستن وجودشو نادیده بگیره ولی نتونستن و تا ابد نخواهند توانست
    هیچ وقت جز نتونسته کل خودشو درک کنه دانشمندا هم به وجود خدا پی بردن شما کی هستید
    هر کی هم فحش میده به وجود مبارکش میده
    ادعای فرهنگ و برتریمون میشه ولی حتی بلد نیستیم صحبت کنیم ولی ناسزا خوب بلدیم بگیم
    چی از ایران مونده ما مردم بی سواد نادان هستیم که ایران رو به نابودی کشیدیم

نظر دهید ...